Vettel en Hamilton hopen op onderlinge titelstrijd in 2017
Racewinnaar Sebastian Vettel en polesitter Lewis Hamilton kijken nu al uit naar een stevig duel om de titel in het Formule 1-seizoen 2017.
Het tweetal duelleerde in 2010 om het kampioenschap. De Duitser won met Red Bull de wereldtitel, Hamilton greep met zijn McLaren net naast de hoofdprijs. Sindsdien domineerde telkens een van de twee: Vettel won viermaal op rij de titel, gevolgd door de driejarige dominantie van Mercedes sinds 2014. Nu lijkt het erop dat de twee snelle mannen eindelijk met gelijkwaardig materiaal op de baan verschijnen.
Na zijn zege in Melbourne kijkt Vettel reikhalzend uit naar het vervolg van het seizoen: “Hamilton heeft bewezen een van de snelste rijders van het veld te zijn. Uiteraard zou een spannende strijd geweldig zijn”, zei de Duitser, die benadrukte ‘veel respect’ te hebben voor zijn Britse rivaal. “Het ziet er op dit moment naar uit dat we over gelijkwaardig materiaal beschikken. Ik hoop dat dat zo blijft. Dan zien we wel wie er als beste boven komt drijven. Uiteraard is het erg leuk om te strijden voor de overwinning en om te duelleren tegen de beste rijders.”
Hamilton voegde toe: “Het is een eer om in dezelfde periode als Vettel te racen. Ik hoop op een wiel-aan-wiel gevecht. We zijn nu eindelijk in een seizoen aanbeland waarin we echt tegen elkaar kunnen strijden. Ik had graag gezien dat we elkaar een stuk dichter kunnen volgen in de huidige wagens. Het feit dat we qua snelheid weinig voor elkaar onderdoen, bewijst dat het een heftig jaar zal worden: fysiek en mentaal veeleisend. Zoals Sebastian al zei: het draait in de F1 om het strijden tegen de beste rijders. Daarvan ga je harder werken, je legt je lat hoger. Daar kijk ik ontzettend naar uit.”
Zege pas het begin voor Vettel
Toch realiseert Vettel zich maar al te goed dat één zwaluw nog geen zomer maakt: “Het is na de eerste race niet het juiste moment om naar de stand te gaan kijken. Je moet het echt stapje voor stapje aanpakken. Het is fijn om te weten dat we over een geweldige auto beschikken maar dit is pas het begin: nieuwe reglementen, nieuwe auto’s, dus er zal veel progressie geboekt worden. Nu ben ik blij en wat er verder dit jaar ook gebeurt, deze heb ik vast op zak.”
Met medewerking van Scott Mitchell
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties