Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Bottas geschrokken: FBI komt in actie na diefstal Cadillac

Valtteri Bottas heeft tijdens het Grand Prix-weekend in Miami bezoek gekregen van de FBI. Dat gebeurde nadat zijn auto met daarin zijn paddockpas had gestolen.

Valtteri Bottas, Cadillac Racing

Foto: Sona Maleterova / Getty Images

Hoewel hij tijdens de Grand Prix van Miami nauwelijks potten kon breken, heeft Valtteri Bottas een goed verhaal overgehouden aan de Formule 1-race in het zuiden van de Verenigde Staten. De Cadillac Escalade waarmee de Finse coureur van het Cadillac F1-team in Miami rondreed, werd van de oprit van zijn Airbnb gestolen.

In plaats van in het centrum van Miami of South Beach te verblijven, koos Bottas tijdens het GP-weekend voor Fort Lauderdale, zo vertelde hij in de podcast What’s Next van Paul Ripke, op het YouTube-kanaal van Cadillac. Volgens de coureur was dat logistiek net zo praktisch, maar zijn keuze kreeg op zaterdagochtend een onverwachte wending.

Lees ook:

"Ik verblijf normaal gesproken in Miami of South Beach, maar Fort Lauderdale is qua afstand naar het circuit vergelijkbaar of zelfs gunstiger. Er is minder verkeer en die stad voelt wat rustiger en authentieker. Daarom verblijf ik daar liever", legde Bottas uit.

"Ik kwam vrijdag zoals gebruikelijk terug, parkeerde de auto op de oprit, at snel iets en ging vroeg naar bed. De autosleutels lagen binnen in het huis. De auto was afgesloten."

Pas kort voordat hij naar het circuit zou vertrekken, ontdekte Bottas dat de luxe SUV verdwenen was. "Ik werd zaterdagochtend wakker en stond onder de douche, zo’n vijftien minuten voordat ik naar het circuit moest. Toen belde Paul Harris, die ook in de Airbnb verbleef. Ik dacht: waarom belt hij? Hij zit letterlijk naast me."

"Hij vroeg waar ik was gebleven. Ik zei: 'Hoe bedoel je?' Hij zei: 'De auto is weg.'"

"Ik kon het niet geloven. Ik liep naar buiten, deed de deur open en de Escalade was verdwenen. De sleutels lagen nog gewoon op tafel. Ik dacht alleen maar: wat? Hoe dan? Onze auto was gewoon van de oprit van onze Airbnb gestolen."

Verdwenen paddockpas alarmeert FBI

Door de diefstal dreigde Bottas te laat op het circuit aan te komen, maar Cadillac stuurde uiteindelijk een vervangende Escalade.

"Toen realiseerde ik me ineens dat mijn paddockpas nog in de auto lag. Ik had dus geen toegangspas meer. Uiteindelijk hebben we daar een oplossing voor gevonden. Maar toen raakte ook de FBI betrokken. Er kwam een volledig onderzoek."

Valtteri Bottas kon uiteindelijk gewoon in actie komen in Miami.

Valtteri Bottas kon uiteindelijk gewoon in actie komen in Miami.

Foto door: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images

Volgens Bottas was dat vooral vanwege de veiligheidsimplicaties. "Die persoon had alles in handen om die dag het circuit op te rijden, VIP te parkeren, de paddock in te lopen, zich bij het team te melden. Maar nee, de volgende dag werd de auto al teruggevonden in een dubieuze buurt met hoge criminaliteit."

"De politie en de FBI raakten hierbij betrokken vanwege precies dat risico. Ze hadden de parkeerpas, dus iemand had met die auto naar het circuit kunnen rijden. Ze hadden mijn pas, maar blijkbaar waren ze niet geïnteresseerd in de Formule 1-race."

"Waarschijnlijk hebben ze de auto gebruikt voor een misdrijf en hem daarna gedumpt. In mijn hoofd moet het dus een soort vluchtauto zijn geweest. Het is natuurlijk jammer dat we de auto kwijt waren, maar ergens is het ook best een bizar verhaal."

Net binnen

Vorig artikel Madrid mikt op 125.000 fans per dag: "Unieke F1-ervaring"
Volgend artikel Waarom Haas bang is voor terreinverlies in middenveld Formule 1

Beste reacties