Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Formule 1
F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië
Breaking news

Toto Wolff: "Nieuwe regels voor 2017 niet meer nodig"

De teambaas van de Mercedes-équipe, Toto Wolff, denkt dat de nieuwe regels die gepland staan voor 2017, niet eens meer nodig zijn. De eerste drie Grands Prix van het nieuwe seizoen blijken enerverend en de Oostenrijkse teamleider denkt dat nieuwe reglementswijzigingen de spanning juist weer kunnen verminderen.

"Ook al is het vervelend voor de commerciële rechthouders - en niet in zijn minst voor onze tegenstanders - dat wij er in de afgelopen twee jaar steeds met de titel vandoor gingen, het wijzigen van regels maakt het niet ineens veel spannender", beweert Wolff. "Ik denk dat het veld juist dichter bij elkaar komt als de regels gedurende langere tijd hetzelfde blijven, omdat de prestaties dan convergeren".

Verwacht wordt dat de nieuwe reglementen er zeer binnenkort doorgedrukt worden. De bolides moeten in 2017 meer downforce krijgen en ook worden de achterbanden groter. "Met de reglementen die sinds 2014 gelden, kunnen wij als Mercedes zijnde niet zo heel veel meer. De concurrentie heeft echter nog wel het één en ander in te lopen en dat is wat zij, onder aanvoering van Ferrari, nu ook doen". 

"De races zijn nu juist zo goed, de fans spreken veel waardering uit over de krachtmetingen die dit seizoen zijn geweest, waarom zouden we onszelf in de voeten schieten en de reglementen nu weer aanpassen?". vraagt Wolff zich hardop af. Red Bull-baas Christian Horner ziet het voordeel van nieuwe regels wel in: "Ik denk dat het wel even goed is om het veld door elkaar te husselen", knipoogt de Brit.

Net binnen

Vorig artikel Zandvoort en Verstappen zetten in op groots 'racefeest'
Volgend artikel Column Felipe Massa: Hoe ik Lewis achter me heb gehouden in China

Beste reacties