Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

De Laatste Ronde: Het einde van een Nederlands succesverhaal

Formule 1
GP van Nederland
De Laatste Ronde: Het einde van een Nederlands succesverhaal

Mercedes krijgt FIA-hoorzitting over Russell-straffen Monaco

Formule 1
Mercedes krijgt FIA-hoorzitting over Russell-straffen Monaco

F1 2026 vs. Hypercar: welke auto bezorgt coureurs de grootste hoofdpijn?

WEC
24 uur van Le Mans
F1 2026 vs. Hypercar: welke auto bezorgt coureurs de grootste hoofdpijn?

Magnussen verwacht 'intense kennismaking' bij debuut in NASCAR Cup Series

NASCAR Cup Series
Magnussen verwacht 'intense kennismaking' bij debuut in NASCAR Cup Series

WEC-reglement voor 2030: zo wil de ACO iedereen tevreden houden

WEC
24 uur van Le Mans
WEC-reglement voor 2030: zo wil de ACO iedereen tevreden houden

Sainz ziet harde realiteit: Williams moet terug naar de tekentafel

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Sainz ziet harde realiteit: Williams moet terug naar de tekentafel

Waarom McLarens grootste kracht uit 2025 verdwenen lijkt

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Waarom McLarens grootste kracht uit 2025 verdwenen lijkt

Mercedes-fout met voorvleugel kostte Russell snelheid in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Mercedes-fout met voorvleugel kostte Russell snelheid in Barcelona
Breaking news

Wolff: Mercedes doet in 2019 mee aan nieuwe Netflix-docu

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft bevestigd dat zijn team meedoet aan het tweede seizoen van de Netflix-documentaire ‘Drive to Survive’. Dit ondanks dat de Oostenrijker weinig goeds had gezien in het eerste seizoen.

Toto Wolff, Mercedes AMG

De docuserie werd eerder dit seizoen gelanceerd en werd met lovende commentaren ontvangen vanwege de fascinerende inkijkjes achter de schermen bij de F1-teams. Acht teams deden mee in het eerste seizoen, alleen topteams Ferrari en Mercedes besloten de deuren gesloten te houden voor de camera’s van Netflix. Het werd door vele kijkers gezien als een groot gemis. De beide teams vreesden dat deelname aan de serie een afleiding zou vormen.

Voorafgaand aan de Canadese Grand Prix gaf Wolff toe dat hij van gedachten is veranderd over de serie en dat Mercedes dit seizoen meedoet. De renstal heeft het productieteam toestemming gegeven om later dit jaar tijdens een race in de pitbox te komen filmen. Ondanks zijn positieve houding van nu, gaf hij in eerste instantie aan dat hij niet heel erg onder de indruk was van het programma.

Gevraagd naar de weigering van afgelopen jaar, zei Wolff: “Onze grootste concurrent deed het ook niet en ik dacht dat het een afleiding zou vormen. Toen ik het voor het eerst zag, vond ik het niet heel leuk. Het gaf niet echt de goede weergave van wat er op het circuit gebeurde. Maar iedereen waar ik mee sprak, die geen hardcore racefans waren, vonden het geweldig. Ik heb het daarna nogmaals bekeken en zag de andere verhaallijnen buiten het circuit. Het gaat om de karakters. Het gaf me een nieuwe invalshoek om publiek te bereiken, het is heel anders dan hoe ik F1 ervaar. Daarom heb ik besloten om in 2019 wel mee te doen aan de Netflix-docu. We geven ze een race de toegang, dat wordt waarschijnlijk Hockenheim. Maar daar zijn we nog niet over uit.”

Ferrari zal naar verwachting ook meedoen in het tweede seizoen van de serie, die momenteel opgenomen wordt. Teambaas Mattia Binotto noemde de documentaire eerder een ‘interessant programma’.

Met medewerking van René Fagnan en Jonathan Noble

Net binnen

Vorig artikel Mercedes begint ijzersterk in Canada, vierde tijd voor Verstappen
Volgend artikel Ferrari bovenaan in VT2, Hamilton en Verstappen tegen de muur

Beste reacties