Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Nyck de Vries wint 24 uur van Le Mans met Toyota, ook zege voor Catsburg

WEC
24 uur van Le Mans
Nyck de Vries wint 24 uur van Le Mans met Toyota, ook zege voor Catsburg

F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

Stroll over slechte start Williams: "We racen niet, we overleven"

Williams beleeft een zeer moeizame start van het Formule 1-seizoen 2018. De iconische formatie kon tijdens de wintertests al niet imponeren en die lijn zette zich voort tijdens de seizoensopener in Melbourne. 

Lance Stroll, Williams FW41
Lance Stroll en Paddy Lowe, Williams
Lance Stroll, Williams Racing, at the drivers parade
Lance Stroll, Williams FW41
Lance Stroll, Williams FW41
Lance Stroll, Williams FW41 pitstop
Lance Stroll, Williams FW41
Lance Stroll, Williams FW41
Lance Stroll, Williams FW41

Rookie Sergey Sirotkin moest al vroeg in de race opgeven omdat zijn remmen niet meer functioneerden vanwege een boterhamzakje dat klem kwam te zitten. Teamgenoot Lance Stroll kwam na een onopvallende race niet verder dan de veertiende positie, nog achter de Sauber van debutant Charles Leclerc.  

“Op dit moment zijn we niet aan het racen, we zijn aan het overleven”, stelde Stroll achteraf. “In de eerste ronde had ik een probleem met de instellingen. Ik stond in een verkeerde modus waardoor ik geen snelheid had. Ik gaf de positie gewoon weg aan Ocon. Daardoor liepen we al na de eerste ronde achter de feiten aan. Daarna hadden we moeite om de snelheid te vinden. De auto werkte niet op de manier zoals ik dat wilde, de balans was ver te zoeken. En de gehele race hadden we problemen met de temperatuur. Ik moest dus steeds een gaatje laten vallen, ik kon nooit echt racen. Ik probeerde te overleven en paste lift-and-coast toe om de finish te halen. Dat heeft ons enorm veel tijd gekost. We wisten dat we in de race problemen zouden tegenkomen, veel problemen. Het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen, het zijn heel veel verschillende dingen die we moeten verhelpen.”

Technisch directeur Paddy Lowe erkent dat de racesnelheid van Stroll teleurstellend was en wees het belangrijkste probleemgebied aan: “Het had voor een deel te maken met het volgen van andere auto’s, maar ook in schone lucht had hij een gebrek aan grip. Op andere momenten, zeker richting het einde, werkte de auto prima. De temperatuurcapaciteit van de motor kookte enigszins over. De omgevingstemperatuur was op zondag hoger dan we voorspeld hadden. Daarom kon hij niet blijven aanvallen omdat we de temperatuur in de gaten moesten houden. We zijn teleurgesteld, dit zijn niet de posities waarop we willen staan.”

Met medewerking van Andrew van Leeuwen

Net binnen

Vorig artikel Vettel: "Kwalificatiemodus Mercedes is niets speciaals meer"
Volgend artikel Wolff benadrukt: "Nieuwe motorformule voor ons juist wenselijk"

Beste reacties