Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Wolff: "Als Hamilton leidt na de start, wordt het lastig"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff: "Als Hamilton leidt na de start, wordt het lastig"

Foto's: De zaterdag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zaterdag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Verstappen verrast zichzelf: "P5 beter dan verwacht"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen verrast zichzelf: "P5 beter dan verwacht"

Russell over ijzersterke pole in Barcelona: "Ik voel me weer mezelf"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell over ijzersterke pole in Barcelona: "Ik voel me weer mezelf"

Leclerc na crash: "Ik schaam me, het moet zwaar zijn om mij te steunen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc na crash: "Ik schaam me, het moet zwaar zijn om mij te steunen"

De startopstelling voor de Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
De startopstelling voor de Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Uitslag: Kwalificatie Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Kwalificatie Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Russell pakt pole in Barcelona, Verstappen moet genoegen nemen met P5

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell pakt pole in Barcelona, Verstappen moet genoegen nemen met P5

Christijan Albers heeft een goede kwalificatie achter de rug. De Nederlander moest eerder dit weekend zijn motor vervangen, waardoor hij tien plaatsen terug wordt gezet op de grid. Toch probeerde Albers er het beste van te maken. En dat lukte. Teamgenoot Monteiro wist niet door te dringen tot het tweede gedeelte.

Ondanks de straf die Albers kreeg voor het verwisselen van zijn motor, zette hij alles op alles. En met succes. Hij wist door te dringen tot het tweede gedeelte van de kwalificatie, waar hij uiteindelijk op plaats zestien strandde. Het resultaat was bemoedigend. Nico Rosberg was slechts een fractie van een seconde sneller. "Het was een goede dag," verklaarde Albers na afloop. "Het hebben veel progressie geboekt sinds gisteren en we hebben er alles uit weten te halen. Ik wil het team en Toyota bedanken en laten we hopen dat het morgen ook zo goed gaat."

Monteiro: "Ik denk dat we de goede beslissing hebben genomen voor de race. De kwalificatie ging niet helemaal goed, maar je moet verder kijken. In de race score je punten en dat is ons doel. Daarom ben ik niet geheel ontevreden."

Net binnen

Vorig artikel Toyota maakt zich op voor inhaalrace
Volgend artikel Massa dolblij na eerste pole

Beste reacties