Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Spanning in Renault-fabriek loopt op, deze week gesprek met Alpine-werknemers

Er lijkt snel duidelijkheid te komen over de toekomst van het F1-motorenproject van Renault. Deze week bezoekt Renault CEO Luca de Meo de fabriek om in gesprek te gaan met Alpine-werknemers.

Luca de Meo, CEO, Renault Groep

Het was een keiharde eis van de werknemers in de Renault-fabriek in Viry-Châtillon: een gesprek met Renault CEO Luca de Meo over de toekomst van het Formule 1-project. De afgelopen maanden werd er volop gesproken over de mogelijkheid dat Alpine de kostbare ontwikkeling van eigen krachtbronnen stopzet en overstapt naar Mercedes als motorenleverancier. De werknemers in Viry zijn het daar niet mee eens.

Vanaf de eerste berichtgeving over het mogelijke einde van de motorproductie is het vanuit het management van Renault stil geweest naar de werknemers. Dat is tegen het zere been van het personeel, zij willen weten waar ze aan toe gaan. De werknemersraad heeft daarom in duidelijke bewoordingen een gesprek met het management geëist. CEO Luca de Meo heeft nu toegezegd deze week langs te komen. "De werknemersraad van Alpine Racing (CSE), het bedrijf dat de motoren voor het Franse Formule 1-team levert, kan bevestigen dat het een afspraak heeft met de voorzitter en CEO van Renault Group Luca de Meo", staat in een statement van de werknemers. "Dat gaat op vrijdag 20 september plaatsvinden en heeft als doel de onduidelijkheden over een eventueel einde aan de ontwikkeling van F1-motoren in Viry uit de lucht te nemen. We zijn dankbaar dat meneer De Meo positief op de uitnodiging heeft gereageerd."

Begin deze maand liet De Meo in een exclusief gesprek met Motorsport.com doorschemeren dat een definitieve beslissing over de toekomst van het motorenproject nog niet is gemaakt. In de wandelgangen gaat rond dat Renault voor 30 september een knoop wil doorhakken.

Kleine acties

Sinds het bericht over een mogelijke overstap van Alpine naar een andere motorenleverancier rond ging, is men in de fabriek met kleine acties de onvrede aan het uiten. Zo was een kleine groep werknemers te met een spandoek en T-shirts tijdens de Grand Prix van Italië op Monza aanwezig om Renault op te roepen om het F1-project te behouden. 

Lees meer over de perikelen bij Alpine:

Net binnen

Vorig artikel De afstellingskeuze die Alonso hielp Williams-coureurs voor te blijven
Volgend artikel Meer inhaalacties? F1 Singapore krijgt extra DRS-zone

Beste reacties