Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Waarom Di Resta op 'veel gevechten' in 24 uur van Le Mans rekent

WEC
24 uur van Le Mans
Waarom Di Resta op 'veel gevechten' in 24 uur van Le Mans rekent

F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de kwalificatie vandaag?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de kwalificatie vandaag?

F1 Barcelona 2026: Hoe laat, zenders en waar live kijken

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona 2026: Hoe laat, zenders en waar live kijken

F1-update: Verstappen niet tevreden in Barcelona, Wolff reageert op verrassend Red Bull-nieuws

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Verstappen niet tevreden in Barcelona, Wolff reageert op verrassend Red Bull-nieuws

Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027
Breaking news
Formule 1 Renault onthulling

Renault legt uit waarom er geen heuse lancering was

Renault stelde woensdag vele fans en waarnemers teleur door geen nieuwe bolide te presenteren voor het Formule 1-seizoen 2020. Het team liet in Parijs slechts enkele computertekeningen zien en legt uit waarom het voor die aanpak heeft gekozen.

Renault R.S.20

Renault organiseerde woensdag een persevenement aan de Champs Elysées van Parijs, maar de media kregen in de Renault-boetiek geen nieuwe wagen te zien. De Franse constructeur stelde vooral rijders Daniel Ricciardo en Esteban Ocon en de junioren voor en liet slechts enkele gedeeltelijke renders zien van de nieuwe RS20.

Dat zorgde voor teleurstelling bij de fans, maar Renault-teambaas Cyril Abiteboul zegt dat er goede redenen zijn waarom we de echte Renault RS20 pas volgende week bij de wintertest in Barcelona te zien gaan krijgen. En nee, de nieuwe telg uit Enstone is niet te laat klaar. "We staan net voor op schema tegenover vorig jaar", verduidelijkt Abiteboul. "Je herinnert je vast dat ik je vorig jaar vertelde hoe laat we waren. Dat was een feit en dat had wellicht een impact op onze betrouwbaarheid. Dit jaar staan we voor op schema."

Bekijk alle data van de presentaties:

Waarom kregen we dan nog geen echte wagen te zien in Parijs? Abiteboul is het een beetje beu dat de media en de fans speculeren over de wagens die bij lanceringen worden getoond en vaak significant anders zijn dan de wagens die ook effectief in Barcelona verschijnen voor de wintertest. "Na wat er vorig jaar allemaal verscheen op sociale media en wat jullie schreven raakte ik gefrustreerd", geeft de Fransman toe. "Mensen reageren op de wagens alsof dat de echte wagens zijn. Niemand is in staat om nu een echte wagen te presenteren. Als je team op schema zit, dan heb je hier geen wagen die hier kan staan wachten. Je wagen wordt gebouwd en gaat rechtstreeks naar Barcelona. Dat is een optimaal schema."

"Onze enige optie was dus om een demonstratiewagen te presenteren, een "fake" wagen die eruit ziet als de huidige. Maar dat is geldverspilling. Mensen beginnen dan ook altijd dingen te interpreteren. Dan heb ik liever geen auto. Wie geïnteresseerd is in de wagen, kan volgende week de foto's bekijken."

De échte Renault RS20 krijgen we daarom volgende week in de pitlane van Barcelona te zien op woensdag 19 februari.

Lees ook:

Net binnen

Vorig artikel Verstappen blikt terug op geslaagde shakedown: "Erg positief"
Volgend artikel De worsteling om China een nieuwe plek op de F1-kalender te geven

Beste reacties