Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Kimi Raikkonen, die zich zondag wel sterk genoeg voelde om te rijden, erkent dat de testsessies niet bepaald soepel zijn verlopen voor Lotus. Zo was er ook op de laatste testdag weer een technisch probleem dat hem in de ochtend aan de kant hield. Desondanks maakt hij zich nog geen zorgen over de betrouwbaarheid van de E21.

“Het ging zeker niet optimaal tijdens de tests, maar hopelijk hebben we hierdoor tijdens de races juist geen problemen”, vertelde Raikkonen na afloop van zijn testdag aan onder meer GPUpdate.net. “Als het om de betrouwbaarheid van de auto gaat, hadden we niet de beste winter, maar volgens mij waren het vooral kleine problemen die allemaal goed op te lossen zijn. We hebben in de middag nog veel verschillende dingen kunnen testen en het gevoel dat nu bij het team overheerst, is dat we een goede basis hebben om het seizoen mee te beginnen, ook al hebben we dat misschien niet elke dag laten zien.”

Tijdens de drie wintertests in Spanje hadden de coureurs veel last van korrelvorming op de banden. Op de vraag of dit tijdens het seizoen een probleem wordt, zei de voormalig wereldkampioen: “We hebben nog niet onder warme omstandigheden gereden, dus het is erg moeilijk te zeggen hoe het straks gaat. Mocht het net zo zijn als nu, zouden we in Melbourne wel eens een paar verrassingen kunnen zien.”

Net binnen

Vorig artikel Rosberg bovenaan op laatste testdag Barcelona
Volgend artikel Bruno Junqueira en de droom die net niet uitkwam

Beste reacties