Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Raikkonen geeft Vettel niet de schuld van touché in China

Kimi Raikkonen houdt teamgenoot Sebastian Vettel niet verantwoordelijk voor de aanrijding in de eerste bocht van de Grand Prix van China, ook al verknalde dat zijn race.

Kimi Raikkonen, Ferrari en Sebastian Vettel Ferrari
Sebastian Vettel, Ferrari SF16-H en Kimi Raikkonen, Ferrari SF16-H maken contact bij de start
Sebastian Vettel, Ferrari SF16-H en Kimi Raikkonen, Ferrari SF16-H maken contact bij de start
Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 Team W07 en Kimi Raikkonen, Ferrari SF16-H gevecht
Kimi Raikkonen, Ferrari SF16-H
Kimi Raikkonen, Ferrari op de grid

De Fin moest al na de eerste ronde een ongeplande pitstop maken voor een nieuwe voorvleugel en nieuwe banden na een touché met zijn teammakker. De Duitser moest uitwijken voor de aanstormende Daniil Kvyat en reed pardoes in de zijkant van Raikkonen. Hoewel Vettel in eerste instantie de Rus de schuld gaf van het incident, bood de viervoudig wereldkampioen na de race zijn excuses aan aan Raikkonen en het team.

“Ik weet zeker dat hij het niet bewust deed. Het was niet ideaal voor mij, noch voor het team, maar soms gebeurt zoiets”, blikte Raikkonen terug. “Het is me duur komen te staan maar het is geen drama. We hadden veel meer willen bereiken in de race maar ik pak liever deze punten dan dat ik met nul punten eindig. Het was een slechte dag maar we hebben toch de finish gehaald.”

Goede inhaalrace

Raikkonen finishte na een goede opmars als vijfde, naar eigen zeggen het maximaal haalbare: “Ik verloor de voorvleugel en liep een lekke band op. Op dat moment was mijn race zo goed als over. We hebben geprobeerd er het beste van te maken. De auto voelde niet zo goed. Ik weet niet of er nog iets beschadigd was maar uiteindelijk werd het een redelijke race. Het is niet ideaal maar er zat niet meer in. Dat kan gebeuren.”

Op de vraag of hij het winnaar Nico Rosberg lastig had kunnen maken als hij de problemen niet zou zijn tegengekomen, zei de Fin: “Dat is onmogelijk te zeggen. De race is zo gelopen, het eindresultaat is bekend. We hebben in elk geval wat punten. Het had veel beter gekund maar dit is beter dan niets.”

 

Net binnen

Vorig artikel Zes op een rij voor Rosberg: "Alleen start kon beter"
Volgend artikel Palmer wordt 22ste en laatste namens Renault

Beste reacties