Raikkonen baalt: "We hadden eerder moeten stoppen"
Kimi Raikkonen is van mening dat Ferrari hem in de Grand Prix van China eerder naar binnen had moeten halen voor vers rubber.
De Fin zat in het middelste deel van de race geruime tijd klem achter de Red Bull van Daniel Ricciardo. In ronde 39 werd Raikkonen naar binnen gehaald voor verse banden, op het moment dat al zijn rivalen al enige tijd op nieuw schoeisel rondreden. Daardoor verloor hij veel tijd en een aantal plaatsen, waardoor Raikkonen niet verder kwam dan de vijfde plaats, op meer dan veertig seconden van zijn teamgenoot Sebastian Vettel op P2.
“Ik had het gevoel dat we op een bepaald moment een stop moesten maken. Dat had ik liever eerder gedaan om uit het verkeer te komen maar dat gebeurde niet” , blikte Raikkonen terug. “Dat gevoel werd aan mijn kant steeds sterker maar het duurde behoorlijk lang. Ik weet nog niet waarom het team me niet naar binnen haalde. We moeten het analyseren. Achteraf is het makkelijk praten maar we hadden dit beter moeten doen. Vervolgens was mijn race zo goed als voorbij. Ik haalde de Red Bull bij maar het was al te laat. De auto gedroeg zich goed op de nieuwe banden maar we verloren al vrij snel grip aan de voorkant. We moeten ervoor zorgen dat de afstelling verbetert. De snelheid was niet slecht maar dit is geen geweldig resultaat.”
Raikkonen niet blij met afstelling
De Fin klaagde gedurende de race diverse malen via de boordradio over zijn motor. Na afloop wilde hij niets weten van eventuele problemen: “De motor was in orde. We moeten gewoon het nodige veranderen. De instellingen moeten anders, er waren geen problemen.”
Raikkonen baalde van het gebrek aan kilometers op vrijdag. Volgens de Ferrari-coureur heeft hij baantijd nodig om de problemen met de afstelling te verhelpen: “Het was hier beter dan in Melbourne maar het resultaat toont aan dat we nog stappen moeten maken met de afstelling. Ik denk dat we weten welke kant we op willen. Het feit dat we op vrijdag niet konden rijden maakte het niet gemakkelijker. Er is veel potentieel maar we moeten beter werk leveren.”
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties