Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Nyck de Vries wint 24 uur van Le Mans met Toyota, ook zege voor Catsburg

WEC
24 uur van Le Mans
Nyck de Vries wint 24 uur van Le Mans met Toyota, ook zege voor Catsburg

Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

Raikkonen baalt: "We hadden eerder moeten stoppen"

Kimi Raikkonen is van mening dat Ferrari hem in de Grand Prix van China eerder naar binnen had moeten halen voor vers rubber.

Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H
Max Verstappen, Red Bull Racing RB13, voor Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H en Sebastian Vettel, Ferrar
Daniel Ricciardo, Red Bull Racing RB13, voor Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H en Sebastian Vettel, Ferr
Daniel Ricciardo, Red Bull Racing RB13, voor Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H

De Fin zat in het middelste deel van de race geruime tijd klem achter de Red Bull van Daniel Ricciardo. In ronde 39 werd Raikkonen naar binnen gehaald voor verse banden, op het moment dat al zijn rivalen al enige tijd op nieuw schoeisel rondreden. Daardoor verloor hij veel tijd en een aantal plaatsen, waardoor Raikkonen niet verder kwam dan de vijfde plaats, op meer dan veertig seconden van zijn teamgenoot Sebastian Vettel op P2.

“Ik had het gevoel dat we op een bepaald moment een stop moesten maken. Dat had ik liever eerder gedaan om uit het verkeer te komen maar dat gebeurde niet” , blikte Raikkonen terug. “Dat gevoel werd aan mijn kant steeds sterker maar het duurde behoorlijk lang. Ik weet nog niet waarom het team me niet naar binnen haalde. We moeten het analyseren. Achteraf is het makkelijk praten maar we hadden dit beter moeten doen. Vervolgens was mijn race zo goed als voorbij. Ik haalde de Red Bull bij maar het was al te laat. De auto gedroeg zich goed op de nieuwe banden maar we verloren al vrij snel grip aan de voorkant. We moeten ervoor zorgen dat de afstelling verbetert. De snelheid was niet slecht maar dit is geen geweldig resultaat.”

Raikkonen niet blij met afstelling

De Fin klaagde gedurende de race diverse malen via de boordradio over zijn motor. Na afloop wilde hij niets weten van eventuele problemen: “De motor was in orde. We moeten gewoon het nodige veranderen. De instellingen moeten anders, er waren geen problemen.”

Raikkonen baalde van het gebrek aan kilometers op vrijdag. Volgens de Ferrari-coureur heeft hij baantijd nodig om de problemen met de afstelling te verhelpen: “Het was hier beter dan in Melbourne maar het resultaat toont aan dat we nog stappen moeten maken met de afstelling. Ik denk dat we weten welke kant we op willen. Het feit dat we op vrijdag niet konden rijden maakte het niet gemakkelijker. Er is veel potentieel maar we moeten beter werk leveren.”

Net binnen

Vorig artikel Alonso opnieuw sterker dan zijn McLaren: "Dit is pijnlijk"
Volgend artikel De race van Max, van 16 naar 3: "Had geen idee waar ik reed"

Beste reacties