Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Gasly voelt zich bestolen na tijdstraffen F1 Monaco: "Dit klopt niet"

Formule 1
GP van Monaco
Gasly voelt zich bestolen na tijdstraffen F1 Monaco: "Dit klopt niet"

Hamilton voelt zich herboren: "Wil mensen herinneren aan wie ik ben"

Formule 1
GP van Monaco
Hamilton voelt zich herboren: "Wil mensen herinneren aan wie ik ben"

Acosta grijpt weer naast eerste MotoGP-zege: "Kwestie van blijven proberen"

MotoGP
GP van Hongarije
Acosta grijpt weer naast eerste MotoGP-zege: "Kwestie van blijven proberen"

Technisch gedelegeerde FIA: Red Bull-monteurs werkten tijdens rode vlag aan auto Hadjar

Formule 1
GP van Monaco
Technisch gedelegeerde FIA: Red Bull-monteurs werkten tijdens rode vlag aan auto Hadjar

Antonelli domineert in F1 Monaco: "Alles leek vanzelf te gaan"

Formule 1
GP van Monaco
Antonelli domineert in F1 Monaco: "Alles leek vanzelf te gaan"

Russell woedend na Monaco-penalty: "P14 past niet bij de overtreding"

Formule 1
GP van Monaco
Russell woedend na Monaco-penalty: "P14 past niet bij de overtreding"

Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

MotoGP
GP van Hongarije
Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Formule 1
F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Racing Bulls: Lawson zag er vrij zielig bij terugkeer in ons F1-team

Racing Bulls-CEO Peter Bayer is blij om te zien dat Liam Lawson weer zichzelf is, nadat hij bij terugkeer "er een beetje zielig uitzag".

Liam Lawson, Racing Bulls

De eerste Formule 1 Grands Prix van 2025 zijn voor Liam Lawson bijzonder verlopen. Tot aan de GP van Japan was hij coureur bij het grote Red Bull Racing, maar na zijn dramatische weekend in China werd hij teruggestuurd naar Racing Bulls. Yuki Tsunoda nam vanaf dat moment het stoeltje over bij Red Bull. Lawson liet telkens optekenen dat het geen invloed had op zijn zelfvertrouwen, maar volgens Racing Bulls-CEO Peter Bayer was er wel wat te zien aan de Nieuw-Zeelander. Bayer kende de coureur goed van de elf races die hij in 2023 en 2024 voor de renstal reed en toen kwam Lawson volgens hem wat anders voor de dag.

"Eerlijk gezegd denk ik dat het voor hem even duurde om dit allemaal te verwerken. Toen ik hem voor het eerst in Italië zag, zag hij er eerlijk gezegd een beetje zielig uit. Zo zag ik hem toen hij weer binnenkwam", verklaart Bayer tijdens de persconferentie in Jeddah. "Hij was wat in de war door hoe snel het allemaal was gelopen. Tegelijkertijd kende hij de mensen, kende hij de tools en ik had al snel het gevoel dat hij weer de oude Liam werd. Het is een geweldige racer en het is iemand met goede humor. Dat zien we nu weer."

Tot nu toe vallen de resultaten van Lawson niet mee, ondanks dat Bayer lovend is over hem. De 23-jarige coureur is nog puntloos en teamgenoot Isack Hadjar is hem vooralsnog te snel af. Toch denkt Bayer dat Lawson het niveau van zijn teamgenoot snel aantikt. "Hij kijkt er naar uit en hij liet afgelopen week in Bahrein in Q1 wat pace zien. Ik denk dat hij [gelijke] tijden had als Isack in sector 1 en sector 3. We geloven dat hij vanaf nu een goed raceseizoen heeft", stelt de Oostenrijker.

Risico's betaalden zich niet uit

Zoals gezegd heeft Lawson nog altijd geen punten behaald in 2025. Dat had anders kunnen zijn, want in China zette Racing Bulls in op een tweestopper en dat bleek de verkeerde gok te zijn. "We hadden punten in onze handen en hebben misschien wel op strategisch vlak te veel risico genomen", legt Bayer daarover uit. Wel is hij lovend over de manier hoe Hadjar zich ontwikkelt. "Tegelijkertijd zijn we ook blij met de ontwikkeling van Isack. Hij is een jonge coureur die uit Formule 2 komt en niet veel tijd in een F1-auto heeft doorgebracht. Hij laat op en naast de baan zien over veel potentieel te beschikken. We zijn heel blij met wat hij laat zien."

Meer F1-nieuws:

Net binnen

Vorig artikel Weerbericht F1 GP van Saudi-Arabië: Hitte zorgt voor uitdaging
Volgend artikel Heeft Sainz het lek boven? “Stappen gezet door rijstijl aan te passen aan FW47”

Beste reacties