Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

MotoGP
VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming
Breaking news

Probleem met wielophanging hield Magnussen aan de kant

Na moeizaam verlopen weekends in Australië en Bahrein hoopte Kevin Magnussen dat alles in China soepel zou verlopen, maar al op de eerste dag kreeg hij te maken met een flinke tegenslag. Door een probleem met de wielophanging ging in de eerste sessie een band kapot en als gevolg daarvan kon hij de rest van de dag niet in actie komen. De gehele tweede training moest hij vanuit de pits volgen.

"Er was een probleem met de wielophanging, wat ertoe leidde dat de band kapot ging. Gelukkig reed ik op een recht stuk, en niet in een bocht, waardoor de auto redelijk goed onder controle te houden was. Ik liet gewoon het gas los", zegt Magnussen over zijn probleem. Opvallend genoeg kreeg Felipe Massa op vrijwel hetzelfde moment eveneens te maken met een kapotte linkerachterband, maar in beide gevallen trof bandenleverancier Pirelli geen blaam. Het was aan Renault om het probleem op te lossen, maar dat kostte nogal wat tijd. Zoveel tijd dat Magnussen de hele middag binnen bleef. Dat kwam de Deen, met het oog op de weersverwachtingen voor de komende dagen, niet al te best uit. "Morgen regent het mogelijk en tijdens de race wordt het droog, dus dit gaat niet het probleemloze weekend worden waarop ik hoopte. Maar we komen er wel."

Namens Renault reageert technisch directeur Nick Chester op de problemen van Magnussen. "We hebben de oorzaak kunnen achterhalen en hebben voor zaterdag alles kunnen aanpassen, maar natuurlijk is het teleurstellend dat Kevin vandaag niet meer heeft kunnen rijden. Het was een moeilijke dag voor ons, ook omdat Jolyon niet tevreden was over de balans van de auto. Dat werd beter naarmate de dag vorderde en zijn runs op de supersofts waren bemoedigend, maar we hebben vannacht nog flink wat werk te doen."

[photo,283255,left,]

Net binnen

Vorig artikel Lewis Hamilton verklaart slechte start in Bahrein
Volgend artikel Haas haalt uit: "Veel zeurpieten in de Formule 1"

Beste reacties