Petrov: "Mijn benen zaten vast in de cockpit"
Vitaly Petrov baalt van zijn ongeluk in de Grand Prix van Monaco. De Rus leek op weg naar punten, tot hij betrokken raakte in de crash waarbij ook Jaime Alguersuari uitviel. Hij moest ter controle naar het ziekenhuis, maar daar bleek dat hij geen verwondingen had opgelopen. Nick Heidfeld zag de finishvlag wel, als achtste.
“Allereerst wil ik mijn fans en de medische teams op het circuit en in het ziekenhuis bedanken”, aldus Petrov. “De impact van de crash was behoorlijk groot en het leek mij het beste om hulp te krijgen bij het uitstappen. Ik kon me namelijk moeilijk bewegen en mijn benen zaten vast in de cockpit. Ik heb het bewustzijn niet verloren, maar had wel veel pijn. Het is erg jammer, want anders hadden we punten gescoord. We moeten nu onze problemen in de kwalificatie oplossen en dan kunnen we in Montreal een goed resultaat behalen.”
“Ik ben natuurlijk erg blij dat het goed gaat met Vitaly. Dat hij niets heeft gebroken, is erg goed nieuws. Hij had een sterke race en had veel pech met zijn ongeluk”, zei teamgenoot Heidfeld. “Zelf had ik een redelijke start, maar ik wist helaas geen posities te winnen. Toen de safety car de baan opkwam kreeg ik heel laat te horen dat ik binnen moest komen, maar het lukte me net en dat heeft zeker geholpen. Het was een moeilijk weekend, maar de vier punten zijn mooi meegenomen.”Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties