Oscar Piastri kort na terugkeer uit Australië alweer in actie
McLaren F1-coureur Oscar Piastri is kort na de terugkeer uit zijn thuisland alweer in actie geschoten. De Australiër komt woensdag met een 2021-McLaren F1-wagen in actie op het circuit van Imola.
Oscar Piastri profiteerde afgelopen weekend in zijn eerste thuisrace als Formule 1-coureur van de chaos en pakte in Melbourne de eerste punten van zijn loopbaan. Het waren tevens de eerste punten voor zijn McLaren F1-team, dat tot op heden een pover seizoen kent. Piastri eindigde twee plekken achter zijn teamgenoot Lando Norris op de achtste plek. De dubbele puntenfinish was een aardige boost voor McLaren, dat tot nog toe in de hoek zat waar de klappen vielen.
Tijd om te feesten en te rusten (zoals het geval was bij zijn huidige manager Mark Webber) heeft Piastri echter niet gekregen. Nog geen drie dagen na de GP van Australië is de jongeling alweer in Europa en zit hij opnieuw achter het stuur van de McLaren F1-bolide. Op het circuit van Imola komt Piastri woensdag in actie met de 2021-bolide van het team uit Woking, de MCL35M. Het is voor de Aussie een nieuwe kans om zijn leerproces verder te zetten en het Formule 1-spel definitief onder de knie te krijgen.
Het rijden in deze periode is overigens geen overbodige luxe. De eerstvolgende Formule 1-race is pas eind deze maand in Azerbeidzjan. Het is dan ook niet uitgesloten dat er de komende dagen en weken meer teams in actie komen met ‘oud’ materiaal.
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties