Ocon: "Perez probeerde me twee keer dood te rijden"
Esteban Ocon is ontzettend kwaad op teamgenoot Sergio Perez. De Force India-coureur stelt dat de Mexicaan hun levens op het spel zette tijdens de Grand Prix van België.
Het duo raakte elkaar tot twee keer toe in de aanloop naar Eau Rouge. De eerste keer raakte Ocon de muur, de tweede keer liep het slecht af voor Perez, die zijn eigen band lek sneed op de voorvleugel van zijn collega. Het ging de afgelopen weken al vaker mis tussen Ocon en Perez: ook in Canada en Azerbeidzjan kwam het tot aanvaringen.
Ocon liet na afloop weten dat het rijgedrag van Perez niet goed te praten is. Zijn verdedigingstactiek was simpelweg veel te fel. "Hij riskeert onze levens voor niets. Hij riskeerde mijn leven daar, met 300 km/u", aldus Ocon tegenover Channel 4. "Dat is de ene kant van het verhaal. De andere kant is dat we ook veel punten verspeeld hebben.
"Hij zou een professional moeten zijn, maar heeft dat vandaag niet laten zien. Hij deed dit niet bij andere teamgenoten, dus ik begrijp niet waarom het bij mij wel gebeurd. Ik ga een goed gesprek met hem voeren en hem de waarheid vertellen. Hij krijgt een kind... Ik weet niet of hij dood wil, maar het is te gek voor woorden."
Ocon werd ook gevraagd of hij denkt dat Perez bewust op hem instuurde. "Natuurlijk wist hij dat ik daar reed. De eerste aanvaring is te verklaren. We zaten met drie auto's naast elkaar, misschien zag hij me niet, ook al denk ik dat hij me wel heeft gezien."
Dat moest Perez even later beamen dat hij wist dat Ocon naast hem reed, al verwachtte hij niet dat de Fransman hem in zou halen voor Kemmel Straight. "Er was geen ruimte, dus ik verdedigde mijn lijn. Ik verwachtte een inhaalactie na Eau Rouge. Ik heb niets anders gedaan dan ik bij andere coureurs zou doen."
Perez accepteerde wel dat hij in de eerste ronde fout zat. Hij probeerde plekken goed te maken na een slechte start, omdat hij in de verkeerde startmodus stond. "Hij denkt vast dat ik het bewust deed. De eerste keer was helemaal mijn fout, want ik zag hem niet. Daar wil ik mijn excuses voor aanbieden. Bij het tweede incident was hij te optimistisch, we hadden elkaar daar niet hoeven raken."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties