Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Alpine neemt eerste horde voor herziening tijdstraf Gasly in F1 Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Alpine neemt eerste horde voor herziening tijdstraf Gasly in F1 Monaco

Red Bull vraagt FIA opnieuw naar ADUO te kijken, extra review zorgt voor vertraging

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull vraagt FIA opnieuw naar ADUO te kijken, extra review zorgt voor vertraging

F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Deze F1-rookies komen in actie tijdens de Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Deze F1-rookies komen in actie tijdens de Grand Prix van Barcelona

Ferrari steunt Toyota: "Sommigen tonen hun ware snelheid niet"

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari steunt Toyota: "Sommigen tonen hun ware snelheid niet"

Waarom het Monaco-protest van Alpine de FIA hoofdbrekens bezorgt

Formule 1
GP van Monaco
Waarom het Monaco-protest van Alpine de FIA hoofdbrekens bezorgt

Weerbericht F1 Barcelona: Fysieke uitdaging voor coureurs door hitte

Formule 1
GP van Monaco
Weerbericht F1 Barcelona: Fysieke uitdaging voor coureurs door hitte

Peugeot woedend na Le Mans-kwalificatie: "Extreem frustrerend"

WEC
24 uur van Le Mans
Peugeot woedend na Le Mans-kwalificatie: "Extreem frustrerend"

Tiago Monteiro heeft zijn M16-wagen naar de tiende plaats geloodst in de Grand Prix van Hongarije. Christijan Albers eindigde de race in Boedapest als elfde.

Albers gaf als commentaar: "We hebben de verkeerde banden gekozen voor aanvang van de race. Ik weet niet waarom dat is gebeurd, maar we moeten dat gaan analyseren. Ik was gewoon te langzaam op de normale natweerbanden en het inhalen van Tiago aan het begin van de race kostte mij te veel tijd. De pitstops en het verkeer op de baan waren deze race een blijvend probleem. Ik moest constant van de racelijn af. Nadat ik eindelijk kon overstappen naar de droogweerbanden, kon ik wat meer pushen en redelijke rondetijden neerzetten. Ons tempo wordt absoluut beter, dus ik ben optimistisch over de komende races."

Monteiro: "Het is geweldig voor het team om weer in de top-tien te eindigen. We hadden op deze natte omstandigheden gehoopt, omdat we dan meer kans op punten zouden maken, maar dat is helaas niet gelukt. Er waren vandaag veel betrouwbare auto's en we hebben nog iets meer geluk nodig. Het was wel een goede race van ons. We hadden een goede strategie, vooral gezien de lastige omstandigheden. Het was in het begin erg lastig en ik maakte veel fouten. Dat is ook haast onvermijdelijk als je zo hard je best doet om te pushen en de limiet op te zoeken onder deze omstandigheden. De balans van de auto was wel goed."

Net binnen

Vorig artikel Toyota scoort drie punten in turbulente race
Volgend artikel Feest bij Honda na eerste zege Button

Beste reacties