Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris ziet duidelijke vooruitgang in Barcelona: "Auto werkt beter"

Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli waarschuwt: "Kwalificatie wordt niet makkelijk"

Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen somber: "Red Bull komt hier overal tekort"

Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari voorziet 499P Hypercar van grote update voor 2027

Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff onderzoekt opties na Monaco-fiasco: "Reden om geïrriteerd te zijn"

"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
"Hoe het moet zijn" – Mercedes verdedigt ADUO na verrassende Red Bull-uitkomst

VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

MotoGP
VR46 tempert titeldroom ondanks succes van Fabio Di Giannantonio

F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco live: Volg de derde vrije training met livetiming

Tiago Monteiro wist vorig seizoen bijna alle races uit te rijden. Alleen in de Braziliaanse Grand Prix viel de Portugees uit met een motorprobleem. Monteiro finishte zijn eerste zestien races in de Formule 1 en pakte daarmee het record van Jackie Stewart af, die zijn eerste acht races in de hoogste klasse van de autosport tot een goed einde wist te brengen. De nieuwe Midland-auto blijkt echter iets onbetrouwbaarder dan de Jordan.

Monteiro: "De problemen met de auto zijn voor mij zeker frustrerend, want ik was na vorig jaar helemaal niet gewend meer aan het hebben van technische problemen. Toen behoorden we nog tot de meest betrouwbare teams op de grid! In 2005 reden we in feite met een Jordan-wagen van 2004. De auto was daardoor zeer betrouwbaar en zat mechanisch gezien goed in elkaar. Iedereen kende de wagen door en door. Dit jaar hebben we een compleet nieuwe auto die aan de ene kant competitiever is, maar aan de andere kant ook fragieler." Monteiro viel dit jaar tot dusver drie keer uit.

"We zoeken met de wagens de limiet op, dus het is in de Formule 1 vrij normaal dat je problemen tegenkomt. Het zou juist niet normaal zijn als je geen problemen zou hebben, zoals vorig jaar! Afgezien van de mechanische problemen, die we nu min of meer onder controle hebben, presteren we in de races nog niet zo goed als in de kwalificaties. We moeten dus uitzoeken wat de andere teams anders doen dan wij, om meer racetempo uit de auto te halen. Daar werken we nu hard aan. Het beste moet nog komen. We zijn al een paar keer in de top-zestien geëindigd, en dat is erg belangrijk, maar voor mijn gevoel zit er nog een echt hoogtepunt aan te komen."

Net binnen

Vorig artikel Monteiro: "Christijan is een solide coureur"
Volgend artikel Coulthard wil nog niet aan stoppen denken

Beste reacties