Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Verrast Red Bull verklaart verzoek om FIA opnieuw naar ADUO te laten kijken

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verrast Red Bull verklaart verzoek om FIA opnieuw naar ADUO te laten kijken

Sensatie in F1-paddock: Alonso gelinkt aan terugkeer bij Alpine

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Sensatie in F1-paddock: Alonso gelinkt aan terugkeer bij Alpine

Uitslag: Derde vrije training Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Derde vrije training Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Russell snelste in derde F1-training Barcelona, Verstappen zesde

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell snelste in derde F1-training Barcelona, Verstappen zesde

F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Weerbericht F1 Barcelona: Zonnig met tropisch warmte

Formule 1
GP van Monaco
Weerbericht F1 Barcelona: Zonnig met tropisch warmte

Longruns Barcelona: Ferrari verrast, maar bandenslijtage bepaalt alles

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Longruns Barcelona: Ferrari verrast, maar bandenslijtage bepaalt alles

F1 Barcelona live: Volg de derde vrije training met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de derde vrije training met livetiming

Tiago Monteiro heeft zijn Midland-auto weer eens naar de tweede kwalificatie weten te sturen. De Portugees kon vervolgens niet beter dan de zestiende tijd. Christijan Albers hield zich vooral bezig met het sparen van zijn materiaal, aangezien een goede startplaats er toch al niet in zat vanwege de straf voor zijn motorwissel op vrijdag.

Albers: "Vanwege de straf voor de motorwissel kozen we voor een redelijk behoudende strategie voor de kwalificatie, om zo de banden en de auto te sparen voor de race. We reden daarom ook maar heel weinig ronden in de ochtendtraining. Mijn eerste kwalificatierun was redelijk goed en liet zien dat we ons de goede kant op ontwikkelen. Tijdens mijn tweede run maakte ik een foutje. Dat heeft ons een beetje tijd gekost. Gelukkig was het geen dure fout. Ik maak liever een foutje als ik toch al weet dat ik tien plaatsen zal verliezen dan wanneer ik een aardige kans heb op een goede kwalificatie."

Monteiro zei: "Ik ben erg blij dat ik weer de tweede kwalificatie heb gehaald. We worstelen sinds het begin van het weekend al met de banden en de afstelling, dus ik ben erg blij dat ik mijn team op deze manier even een oppepper kan geven. De balans van de auto was vandaag stukken beter dan gisteren. Ik werd tijdens mijn eerste run opgehouden door verkeer op de baan, maar alles ging goed tijdens mijn tweede run. Doordat de wagen beter bestuurbaar was, kon ik veel harder pushen en dat vertaalde zich meteen naar een betere rondetijd. In de tweede sessie reed ik op gebruikte banden, omdat ik de nieuwe banden liever wilde bewaren voor de race. Ik denk dat dat een goede beslissing is geweest."

Net binnen

Vorig artikel Raikkonen opnieuw op pole position
Volgend artikel Kubica verrast met BMW en verslaat Heidfeld

Beste reacties