Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Hij racet weer, maar voorlopig niet in een F1-wagen. Tiago Monteiro reed afgelopen weekend zijn eerste race in het WTCC en leek zich prima te vermaken bij het team van Seat. De Formule 1 is echter nog niet uit zijn hoofd verdwenen. In de winter bedankte hij voor een zitje bij Spyker, maar voor een ander team zou hij best willen rijden. In Zandvoort sprak hij met GPUpdate-verslaggever Ivo Pakvis.

Monteiro vond het apart om de eerste races op televisie te zien. "Ik werkte als commentator voor de Portugese televisie, dus ik zat er redelijk met mijn neus bovenop", vertelde hij. "Ik had natuurlijk graag meegereden, maar nog een jaar bij Spyker was voor mij uitgesloten. Ze boden me een contract aan in Brazilië en zoals altijd, probeer je in de winter zoveel mogelijk uit je contract te halen."

"Ik weet dat Spyker geen wonderen kan verrichten, kijk maar naar Honda en Toyota, die ondanks een groot budget nog steeds niet kunnen doorstoten naar de top. Dat gaat een paar jaar duren en ik wist dat het in 2008 nog erger zou gaan worden. Super Aguri heeft een enorme stap voorwaarts gemaakt, Toro Rosso ligt ver voor, dus Spyker is het nieuwe Minardi. Ik kon het me niet veroorloven om daarmee in zee te gaan. Dat kon ik niet maken ten opzichte van mezelf en mijn sponsors."

"Ik had aan de slag gekund bij Toro Rosso", vervolgde de Portugees. "Gerhard Berger heeft veel werk voor me verzet, maar het team had maanden nodig om tot een beslissing te komen. Uiteindelijk was er gewoon geen plaats voor me in de Formule 1 in 2007. Daarom moest ik kijken naar de andere opties die ik voor dit jaar had. De drie beste mogelijkheden waren het WTCC, de American Le Mans-series en de Champ Cars. Nu ben ik voor de volle honderd procent geconcentreerd op mijn baan bij Seat en mijn management zet alles op alles om een goed stoeltje te regelen voor 2008."

Monteiro heeft geen idee hoe het Spyker dit jaar verder zal vergaan, maar hij ziet wel potentie. "Ik weet niet of ze direct vooruitgang kunnen boeken", vertelde hij. "Ik spreek niet langer met iedereen van het team, dus het is erg moeilijk om van zo'n afstand iets zinnigs te zeggen. Er komt echter een B-specificatie in de zomer en dat ziet er goed uit, dus wellicht kan daar iets moois uit groeien. Ik wens ze trouwens alle geluk van de wereld. Ik heb er goede vrienden gemaakt, maar ik ben blij dat ik er niet rijd. Het is ontzettend moeilijk om een Formule 1-team af te wijzen, maar als ik er niet gelukkig ben, waarom zou ik er dan blijven? Kijk maar naar hoe ze ervoor staan. Dat is mij maanden geleden al voorspeld door mensen binnen het team."

"Als ik dit jaar een aanbod krijg van een beter team dan Spyker, ben ik weg bij Seat. In mijn contract staat een optie, dat ik mag gaan als ik Formule 1 kan rijden. Alles is nog mogelijk. Als dat gebeurt is het fijn, als dat uitblijft, ben ik prima tevreden in het WTCC."

Net binnen

Vorig artikel Raikkonen: "De F2007 is sterk verbeterd"
Volgend artikel Scuderia Toro Rosso vervangt stickers voor verf

Beste reacties