Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Analyse 24 uur van Le Mans 2026: De snelste auto wint niet

WEC
24 uur van Le Mans
Analyse 24 uur van Le Mans 2026: De snelste auto wint niet

Hoe Hamilton en Ferrari Mercedes in Barcelona in de val lokten

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hoe Hamilton en Ferrari Mercedes in Barcelona in de val lokten

Waar is het misgegaan voor Franco Morbidelli in MotoGP-seizoen 2026?

MotoGP
GP van Tsjechië
Waar is het misgegaan voor Franco Morbidelli in MotoGP-seizoen 2026?

Hadjar hekelt startproblemen Red Bull: "Ik ben geen machine"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hadjar hekelt startproblemen Red Bull: "Ik ben geen machine"

MotoGP Tsjechië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

MotoGP
GP van Tsjechië
MotoGP Tsjechië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Stella: "Ferrari heeft nu het beste chassis in de Formule 1"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Stella: "Ferrari heeft nu het beste chassis in de Formule 1"

Nog op zoek naar een Vaderdagcadeau? Deze LEGO-sets zijn perfect voor autosportfans

Gesponsord
Nog op zoek naar een Vaderdagcadeau? Deze LEGO-sets zijn perfect voor autosportfans

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"
Breaking news

Mercedes maakt presentatiedatum van nieuwe W12 bekend

Mercedes heeft de presentatiedatum van de nieuwe W12 bekendgemaakt. De kampioensformatie trekt op 2 maart aanstaande het doek van het nieuwe strijdwapen.

Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11, verlaat de pitbox na een stop

Eerder maakten Alfa Romeo en McLaren al een presentatiedatum bekend, Mercedes is de derde in de rij. Formule 1-teams nemen de wagens van vorig jaar grotendeels mee naar het nieuwe seizoen. Dit heeft alles te maken met een ontwikkelingsstop vanwege de coronacrisis. Waar Red Bull Racing besloten heeft om de wagen als evolutie te omschrijven en de bolide derhalve RB16B meegeeft als naam, heeft Mercedes wel besloten om de wagen een nieuwe naam te geven.

Officieel heet het nieuwe strijdwapen de Mercedes-AMG F1 W12 E Performance, waarbij 'E Performance' staat voor de rol die de hybride-technologie speelt in de huidige generatie F1-wagens. De W12 is de opvolger van de uiterst succesvolle W11, waarmee Mercedes vorig jaar voor de zevende keer op rij wereldkampioen werd bij de constructeurs.

Zie ook:

Lewis Hamilton werd ook weer wereldkampioen, maar dan bij de coureurs. Officieel heeft de Brit nog altijd geen nieuw contract getekend bij Mercedes, maar de verwachting is dat de nieuwe deal voor het eind van deze maand beklonken gaat worden. Valtteri Bottas tekende al wel contractverlenging bij de formatie onder leiding van Toto Wolff. Hij is dus in ieder geval aanwezig bij de presentatie, die overigens online gehouden wordt. Dit heeft alles te maken met de maatregelen rond het coronavirus. 

Mercedes maakte op Twitter bekend dat de nieuwe wagen op 2 maart aanstaande onthuld gaat worden. Naar verwachting blijft de zwarte kleurstelling van de wagen voor 2021 behouden. Mercedes presenteerde vorig jaar aanvankelijk een zilveren wagen, maar besloot voor de start van het seizoen om de kleurstelling om te gooien. De fabrikant verklaarde zich solidair met de Black Lives Matter-protesten, iets waar Hamilton zich ook voor inzette. Hamilton heeft Mercedes bovendien zover gekregen om te werken aan de diversiteit van het personeel bij de firma.

Normaal gesproken combineerde Mercedes de onthulling van de wagen met een filmdag op Silverstone. Het is niet duidelijk of dat nu ook weer gaat gebeuren. 

 

Net binnen

Vorig artikel Marko rekent op steun Ferrari-teams en Renault voor motorbevriezing
Volgend artikel Norris: Ervaring van racewinnaar Ricciardo gaat McLaren helpen

Beste reacties