Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

FIA onderzoekt werkzaamheden aan auto van Hadjar tijdens rode vlag

Formule 1
GP van Monaco
FIA onderzoekt werkzaamheden aan auto van Hadjar tijdens rode vlag

Antonelli domineert in F1 Monaco: "Alles leek vanzelf te gaan"

Formule 1
GP van Monaco
Antonelli domineert in F1 Monaco: "Alles leek vanzelf te gaan"

Russell woedend na Monaco-penalty: "P14 past niet bij de overtreding"

Formule 1
GP van Monaco
Russell woedend na Monaco-penalty: "P14 past niet bij de overtreding"

Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

MotoGP
GP van Hongarije
Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Formule 1
F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Leclerc haalt uit na crash: "Nu lijk ik een idioot"

Formule 1
GP van Monaco
Leclerc haalt uit na crash: "Nu lijk ik een idioot"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Monaco

Vijf conclusies na een zinderende Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Vijf conclusies na een zinderende Grand Prix van Monaco

McLaren mikt in strijd met Ferrari op updates in Hongarije

McLaren hoopt tijdens de Grand Prix van Hongarije met een paar gerichte updates, terug te kunnen slaan in de strijd met Ferrari om de derde plaats in het constructeurskampioenschap.

Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M, Carlos Sainz Jr., Ferrari SF21

De stal uit Woking leverde op Silverstone een prima prestatie met een vierde (Lando Norris) en vijfde plaats (Daniel Ricciardo). Door de 22 punten die het in Groot-Brittannië verzamelde staat McLaren nog steeds derde in het kampioenschap, maar het zag op de ranglijst Ferrari naderen. De Scuderia behaalde met de tweede plek van Charles Leclerc en de zesde stek voor Carlos Sainz vier punten meer dan McLaren.

Het Engelse team hoopt in het eerste weekend van augustus op de Hungaroring terug te kunnen slaan met een aantal updates. Teambaas Andreas Seidl onthulde na de Britse Grand Prix dat – ondanks dat ook bij McLaren de focus op de auto van 2022 gaat – er nog wat in het vat zit bij zijn team. “We nemen een aantal upgrades voor onze auto mee naar Hongarije om ervoor te zorgen dat we deze strijd volhouden. Het is geweldig voor ons dat we op de derde plek staan in het constructeurskampioenschap, en na tien races is 163 punten opnieuw een grote stap voorwaarts voor ons ten opzichte van vorig jaar. Daar ben ik erg blij mee.”

Ter vergelijking: vorig jaar had McLaren op hetzelfde punt in het seizoen 106 punten. Tegelijk met McLaren is echter ook de aloude rivaal Ferrari bezig aan een opmars. Dat team lijkt zich prima te herstellen van het seizoen 2020, het slechtste in veertig jaar. Seidl is niet verrast door de prestaties van Ferrari. “Het is een sterk team met twee sterke coureurs”, aldus de Duitser. “Ze hebben ook alle middelen in huis die nodig zijn om te reageren op problemen. Ze hebben een team met de ervaring om problemen op te vangen, dus het is geen verrassing. Het zal een zeer zware strijd worden tot het einde van het seizoen.”

De Grand Prix van Hongarije vindt plaats op 1 augustus aanstaande. Direct daarna begint de zomerstop.

Meer McLaren-nieuws:

Net binnen

Vorig artikel Raikkonen maant Alfa Romeo: “Wakker worden”
Volgend artikel Wolff over felle kritiek Red Bull: "Ik had andere woorden gebruikt"

Beste reacties