Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

Moto2
Balaton Park
González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

"Een blije coureur rijdt snelle rondetijden": Bono over talent Antonelli

Formule 1
GP van Monaco
"Een blije coureur rijdt snelle rondetijden": Bono over talent Antonelli

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

MotoGP
GP van Hongarije
Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

Marko: Red Bull brengt upgrades naar Oostenrijk, beslissing over 2026 nadert

Red Bull zet alles in op de nieuwe updates. Werken de onderdelen in Oostenrijk en Silverstone niet, dan gaat alle aandacht naar de radicaal nieuwe F1-auto van 2026.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Helmut Marko heeft bevestigd dat Red Bull tijdens de Grands Prix van Oostenrijk en Groot-Brittannië een flink aantal updates zal doorvoeren, terwijl de aandacht steeds meer verschuift naar de ontwikkeling voor 2026. De Oostenrijkse renstal heeft in de afgelopen races – waaronder Miami, Imola en Barcelona – al gefaseerd wijzigingen doorgevoerd aan de vloer, sidepods en voorvleugel. De nieuwste updates aan de auto worden dit weekend op de Red Bull Ring geïntroduceerd, zo liet Marko weten aan Kleine Zeitung. "We krijgen nu een update voor Oostenrijk, die vervolgens nog verder verfijnd wordt voor Silverstone”, aldus de Oostenrijker. "Maar als dat ook niet werkt, wordt het lastig in het wereldkampioenschap. Alsof het nu al niet moeilijk genoeg is."

Volgens Marko is dit waarschijnlijk de laatste grote update in het huidige seizoen, voordat de volledige focus wordt verlegd naar de nieuwe regelgeving die in 2026 ingaat. "Er is een nauwkeurige verdeling van hoe de windtunnel en alle ontwikkeltools worden ingezet”, legt hij uit. "Maar op een gegeven moment zegt men: ‘Dit is het, we stoppen met verdere ontwikkeling’. En dat om twee redenen: tijd – het produceren van nieuwe onderdelen kost tijd – en het budgetplafond. De vraag is dan: waar zet je je middelen in? Ik verwacht dat na Silverstone of uiterlijk Spa de beslissing valt om volledig te focussen op de nieuwe auto."

Cruciale weken voor Red Bull Racing en Max Verstappen.

Cruciale weken voor Red Bull Racing en Max Verstappen.

Foto door: Red Bull Content Pool

De uitgesproken adviseur sluit niet uit dat Red Bull de huidige achterstand op McLaren nog kan dichten, maar erkent dat de tijd begint te dringen. In aanloop naar de thuisrace van het team op de Red Bull Ring merkt hij op: "Max Verstappen heeft hier al vijf keer gewonnen, het circuit ligt hem goed. Het is niet alleen ons team dat problemen heeft met de banden – iedereen behalve McLaren worstelt ermee. We liggen op dit moment waarschijnlijk drie tienden achter op McLaren, maar hebben een veel kleiner werkvenster. Dat maakt het nóg moeilijker. Het is niet onmogelijk om die drie tienden goed te maken, maar dat moet dan nu gebeuren. Als het circuit ons ligt – zoals in Jeddah of Suzuka – dan lukt het. Imola en Montreal waren ook niet slecht. Maar ons window is extreem smal."

Meer nieuws over Red Bull Racing:

Net binnen

Vorig artikel Weerbericht F1 GP van Oostenrijk: Zomerse hitte op de Red Bull Ring
Volgend artikel Carlos Sainz hakt knoop door en stelt zich niet verkiesbaar als FIA-president

Beste reacties