Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Max Verstappen negeert boegeroep bij F1 75 Live: "Misschien ben ik doof?"

Het boegeroep tijdens F1 75 Live laat Max Verstappen koud. De regerend wereldkampioen vindt het zijn tijd niet waard om te praten over het voorval tijdens het evenement in Londen.

Red Bull Racing RB21, Max Verstappen, Red Bull Racing

De Formule 1 organiseerde vorige week in Londen voor het eerst een gezamenlijke aftrap van het nieuwe seizoen met F1 75 Live. Tijdens het evenement viel echter op dat niet alleen de FIA, maar ook Red Bull Racing weinig populair leek. De autosportfederatie, Red Bull-teambaas Christian Horner en Max Verstappen werden door het aanwezige publiek in de O2 Arena getrakteerd op boegeroep. Horner noemde het voorval woensdag tijdens de persconferentie in Bahrein "extreem teleurstellend", maar een dag later liet Verstappen optekenen dat het hem weinig deed. "Was er boegeroep? Misschien ben ik doof", reageerde hij met een knipoog. "Ik hoef er niet echt over te praten, dat is me mijn tijd niet waard."

Het was de eerste keer dat de Formule 1 alle teams op dezelfde plek verzamelde om de livery's voor het nieuwe seizoen te onthullen. Vorig jaar liet Verstappen zich ontvallen dat hij weinig behoefte voelde voor zo'n evenement en ook een ruime week na afloop toonde hij zich geen enorme fan. "Het was absoluut fantastisch", stelde de Nederlander met een sarcastische ondertoon. De andere coureurs in de donderdagse persconferentie toonden zich iets positiever. Alexander Albon vond dat de organisatie prima werk had geleverd ondanks het ongemakkelijke gevoel bij het betreden van het podium. Jack Doohan was te spreken over F1 75 Live, evenals Lando Norris.

"Ik vond het goed. Het is gewoon goed voor de fans. Ik weet niet of het iets is wat we ieder jaar of iedere paar jaar zouden willen doen", merkte de McLaren-coureur tegelijkertijd ook op. Zo benadrukte hij dat F1-teams graag zelf ook een moment willen prikken om hun auto te presenteren. Hij zag dus ruimte voor verbetering. "Ieder team wil zijn eigen ding doen en iets meer van de auto laten zien, in plaats van zeven minuten op het podium te staan en 'hoi' en 'doei' zeggen. Ik weet dat er veel moet gebeuren op zo'n avond, maar ik weet zeker dat alle teams wat extra minuten wilden om over de auto te praten en wat dingen te omschrijven. De fans zouden ook liever langer naar ons luisteren dan dat ze alleen de auto op het podium zien."

F1-update: Max Verstappen en Marko positief in Bahrein, lijkt de nieuwe Red Bull op de oude?

Meer Formule 1-nieuws:

Net binnen

Vorig artikel Hamilton snelste in door regen geteisterde F1-test, technisch probleem Red Bull
Volgend artikel Speel GRATIS mee met Scorito GP via Motorsport.com

Beste reacties