Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

MotoGP
GP van Hongarije
Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Formule 1
F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Leclerc haalt uit na crash: "Nu lijk ik een idioot"

Formule 1
GP van Monaco
Leclerc haalt uit na crash: "Nu lijk ik een idioot"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Monaco

Vijf conclusies na een zinderende Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Vijf conclusies na een zinderende Grand Prix van Monaco

Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Monaco

Antonelli zegeviert in GP van Monaco vol straffen, Verstappen valt uit

Formule 1
GP van Monaco
Antonelli zegeviert in GP van Monaco vol straffen, Verstappen valt uit

Leclerc crasht in Monaco en bezorgt thuispubliek domper

Formule 1
GP van Monaco
Leclerc crasht in Monaco en bezorgt thuispubliek domper

Verstappen over natte F1-kwalificatie in Vegas: “Dit was te veel van het goede”

Max Verstappen hield zich goed staande in een lastige kwalificatie in Las Vegas, maar had het niet naar zijn zin in de natte omstandigheden, ondanks zijn gebruikelijke liefde voor rijden in nat weer.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Foto: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Met de tweede tijd achter Lando Norris heeft Max Verstappen zichzelf een goede uitgangspositie verschaft voor de Grand Prix van Las Vegas, maar de Nederlander laat na afloop weten dat hij weinig plezier heeft beleefd aan de natte omstandigheden op de Strip. Verstappen staat bekend als iemand die juist uitblinkt wanneer het regent, maar ditmaal voelde zelfs hij zich niet comfortabel.

De kwalificatie begon op een circuit dat volgens hem meer weg had van een ijsbaan dan van een Formule 1-circuit. Regen, lage temperaturen en een asfaltsoort die weinig grip genereert, zorgden voor een bijzonder glibberige sessie. “Het was superglad, het voelde alsof ik op ijs reed”, blikte Verstappen terug. “Om eerlijk te zijn had ik er niet veel lol in. Normaal houd ik van rijden in de regen, maar dit vond ik echt te veel van het goede. Je moest zó voorzichtig zijn. Eerlijk gezegd ben ik verrast dat er niet meer incidenten waren. Iedereen hield zich een beetje gedeisd – of iedereen was bang, dat kan ook.”

In Q1 en Q2 werd duidelijk dat veel coureurs moeite hadden om hun auto überhaupt op de baan te houden. Verstappen zelf maakte ook een slippertje. “Het was bijna onmogelijk om een probleemloze ronde neer te zetten”, zei hij. “Je had constant gele vlaggen, coureurs die afremden en mensen die spinden. Daarnaast blokkeerde ik zelf ook nog een keer.“ Het slechte zicht hielp daarbij ook niet. “Maar uiteindelijk zijn we de kwalificatie zonder al te veel drama doorgekomen”, klinkt het enigszins opgelucht.

Verstappen merkte verder op dat Red Bull iets competitiever op de full wets leek dan op de inters, die voor Q3 onder de auto werden gezet. Pole behoorde volgens hem niet tot de mogelijkheden. “Ik denk dat de voorste startrij uiteindelijk een goed resultaat is. Ik had aan het einde nog wel een beetje pech dat ik niet nog een ronde kon rijden, maar als je naar Q3 als geheel kijkt, deden we geen moment serieus mee om pole. We waren geen moment het snelst. Dus om tweede te staan is prima”, aldus Verstappen.

Hoe de RB21 in de race zal presteren, is volgens Verstappen nog een vraagteken door het ontbreken van een gedegen long run in de vrije trainingen. Hij heeft echter goede hoop dat de veranderingen die het team aan de auto heeft doorgevoerd, goed uitpakken. “Het is lastig te zeggen waar we staan”, doet hij uit de doeken. “In de eerste training heb ik niet echt een goede longrun gedaan. Tijdens wat ik wel gedaan heb, voelde de auto niet helemaal geweldig. Ik hoop dat de aanpassingen die we sindsdien gedaan hebben, het een beetje beter hebben gemaakt. Ik verwacht geen wonderen, maar hopelijk kunnen we meedoen om een goed resultaat.”

Lees ook:

Bekijk: F1-update: Dit maakt het zo lastig in Las Vegas, P2 het hoogst haalbare voor Max Verstappen?

Net binnen

Vorig artikel Mercedes ontsnapt aan diskwalificatie na F1-kwalificatie Las Vegas
Volgend artikel Norris kijkt uit naar strijd om zege met Verstappen in Las Vegas: "Hij is snel"

Beste reacties