Verstappen naar Mercedes F1? "Normaal gesproken geen reden om te vertrekken"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt er geen geheim van dat hij Max Verstappen graag naar zijn renstal haalt. Kees van de Grint betwijfelt of dat gebeurt.
Dossier: Onrust bij Red Bull Racing
Het is onrustig bij Red Bull Racing. De positie van vele topmensen staat op de tocht. Zelfs een vertrek van Max Verstappen lijkt niet uitgesloten. In dit dossier lees je er alles over.
Na de bekendmaking van de overstap van Lewis Hamilton van Mercedes naar Ferrari hengelt Mercedes-teambaas Toto Wolff openlijk naar de diensten van Max Verstappen. De regerend Formule 1-kampioen heeft een doorlopend contract bij zijn huidige werkgever Red Bull Racing, maar door de onrust aan het begin van het seizoen binnen die renstal werd duidelijk dat er bepaalde clausules in zijn contract staan waarmee hij tussentijds afscheid kan nemen. In het Viaplay-programma In de Slipstream komt de vraag op tafel of het denkbaar is dat Verstappen inderdaad de overstap maakt. "Normaal gesproken - ik ga ervan uit dat Verstappen nog een paar keer wereldkampioen wil worden - is er geen reden om te vertrekken", reageert Kees van de Grint.
Vervolgens wordt de reden waarom Wolff kanshebber kan zijn besproken: de interne onrust bij Red Bull. "Waar hij op zinspeelt, is dat de menselijke verhoudingen [niet goed zijn], althans voor de buitenwereld", duidt Van de Grint de woorden van de Oostenrijkse Mercedes-man. "Je hoort er wat minder over, maar er schijnt wat onvrede te zijn met [Adrian] Newey. Wolff zegt dat niet met namen zoals ik dat doe, maar daar doelt hij natuurlijk op, op die onvrede."
Horner krijgt gelijk
Op het aanhoudend geflirt van Wolff met Verstappen is Red Bull-teambaas Christian Horner ingegaan. De Brit vindt het verbazingwekkend dat Wolff zoveel bezig is met Verstappen, terwijl het eigen team geen sterke auto heeft en dat Verstappen helemaal niet beschikbaar is. "Ik moet in dit geval Horner helemaal gelijk geven", zegt een lachende Van de Grint. "Dat is namelijk ook zo. Het irriteert me mateloos - ik heb dat vorig jaar ook vaak gezegd over [Günther] Steiner - dat er altijd over anderen wordt gesproken. Zorg nou eerst dat je je eigen huis op orde hebt. Daar heeft Mercedes nog heel wat werk."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties