Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

MotoGP
GP van Hongarije
Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Wanneer is de volgende F1-race? De volledige kalender voor 2026

Formule 1
Wanneer is de volgende F1-race? De volledige kalender voor 2026

IndyCar: VeeKay rijdt in St. Louis naar beste seizoensprestatie

IndyCar
Madison
IndyCar: VeeKay rijdt in St. Louis naar beste seizoensprestatie

24 uur van Le Mans 2026: Tijdschema, live kijken, Nederlanders en meer

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans 2026: Tijdschema, live kijken, Nederlanders en meer

F1-update: Verstappen legt motorprobleem uit, waarom zoveel tijdstraffen in Monaco?

Formule 1
GP van Monaco
F1-update: Verstappen legt motorprobleem uit, waarom zoveel tijdstraffen in Monaco?

Column: Wie het slechtst geslapen heeft na de Grand Prix van Monaco

Uitgelicht
Formule 1
Uitgelicht
GP van Monaco
Column: Wie het slechtst geslapen heeft na de Grand Prix van Monaco

Max Verstappen inspireert F1-collega's met Nürburgring-avontuur

Max Verstappen wist de 24 uur van de Nürburgring niet te winnen, maar zijn optreden in de Groene Hel maakte indruk bij zijn F1-collega's.

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen, Daniel Juncadella, Jules Gounon, Lucas Auer

Foto: Red Bull Content Pool

Na iets minder dan drie weken rust is de Formule 1 terug in Canada, al was er bij de mediasessie nog veel aandacht voor Max Verstappens deelname aan de 24 uur van de Nürburgring. Hoewel Verstappen de race vanwege een kapotte aandrijfas niet wist te winnen, heeft hij met zijn uitstapje wel enkele coureurs in de F1-paddock geïnspireerd.

"Het was eerlijk gezegd moeilijk om het niet te volgen", zegt Alpine-coureur Pierre Gasly. "Ik vond het behoorlijk cool. Ik heb respect voor de prestatie en de toewijding. Ik zou de race zelf ook graag doen en eigenlijk op dezelfde manier meedoen."

"Hij had erg veel pech [met die uitvalbeurt]", vervolgt Gasly. "Het laat natuurlijk alleen maar zien op welk niveau hij momenteel zit. Het verbaasde me totaal niet om hem zo competitief te zien in die klasse en in dat veld. Er waren een paar mooie hoogtepunten, ook op sociale media. Ik vond het echt heel cool."

Lees ook:

Mercedes-coureur George Russell zegt ook "ooit wel" te willen deelnemen aan de 24 uur van de Nürburgring. "Zoals Pierre zei: het was best cool om Max afgelopen weekend te zien. Ik heb de race in het verleden ook gevolgd, net als die 24-uursraces daar en [de 12 uur van] Bathurst. Het zijn gewoon loodzware races."

"Wij zitten natuurlijk allemaal in een iets andere positie dan Max", legt Russell uit waarom veel F1-coureurs niet dit soort uitstapjes maken. "We proberen zelf ook een wereldkampioenschap te winnen, maar hij zit natuurlijk in een luxepositie waarin hij kan doen wat hij leuk vindt. Dat is geweldig voor hem. En hij heeft het uitstekend gedaan."

Verschillende auto's proberen

Lance Stroll, die zelf tijdens de aprilpauze deelnam aan een race van de GT World Challenge Europe op Paul Ricard, heeft veel bewondering voor Verstappens verrichtingen in de race op de 'Groene Hel. "Ik heb niet de volledige 24 uur gekeken, maar ik heb wel wat hoogtepunten gezien. Petje af voor hem. Hij is zo getalenteerd, zo snel en zo moedig", looft Stroll de Nederlander.

"Ik zag dat hij midden in de nacht een paar waanzinnige acties plaatste en telkens wanneer hij achter het stuur zat, was hij supersnel", voegt de Canadees toe. "Het is leuk, denk ik, als we pauzes hebben. Ik heb een GT3-auto voor trackdays en dat soort dingen, gewoon voor de lol."

Lees ook:

"Toen we die zes weken vrij hadden, heb ik wat vrienden bij elkaar gebracht, de auto ingeschreven voor een race en zijn we de baan op gegaan om wat plezier te hebben. Het is altijd gaaf om in verschillende dingen te rijden. Het was goed, het was leuk om te zien."

Toch staan niet alle F1-coureurs meteen te springen om deel te nemen aan de langeafstandsrace in de Eifel. "Niet echt, nee", zegt Lewis Hamilton. "Ik hou van de Nordschleife, dus ik zou daar op een bepaald moment graag eens met een auto rijden. Het racen ziet er fantastisch uit. Het zou kunnen, maar het hoeft niet per se."

Net binnen

Vorig artikel Mercedes imponeert in rommelige F1-training Canada, Verstappen vijfde
Volgend artikel Extra gesprekken nodig over aanpassingen motorregels voor 2027

Beste reacties