Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

MotoGP
GP van Hongarije
Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Formule 1
GP van Monaco
Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Formule 1
GP van Monaco
Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

MotoGP
MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

MotoGP
GP van Hongarije
Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Verstappen duidelijk: Red Bull niet de favoriet voor F1-seizoen 2025

Max Verstappen werd in 2024 voor de vierde keer F1-kampioen, maar hij denkt niet dat hij titelfavoriet is voor komend seizoen.

Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, Lando Norris, McLaren MCL38

Max Verstappen en Red Bull Racing hadden het vooral in de tweede seizoenshelft lastig. McLaren had over het algemeen de snellere auto, Ferrari streefde de Oostenrijkse renstal voorbij en ook Mercedes klopte Red Bull af en toe. Dat was onverwachts, want aan het begin van het Formule 1-seizoen domineerde de formatie uit Milton Keynes nog. Door deze wisseling van de wacht denkt Verstappen daarom ook niet dat Red Bull volgend jaar bovenaan de favorietenlijstjes staat voor een titel.

"Ik geloof niet dat we favoriet zijn, maar dat is prima", verklaart de nu viervoudig wereldkampioen in gesprek met Servus TV. "We hebben natuurlijk onze problemen met de auto gehad. Nu moeten we aan het werk en wat zaken veranderen. Dat gaan we natuurlijk ook doen, daarna zullen we het bij de eerste race [in Melbourne] wel zien."

Zoals gezegd was vooral McLaren in de tweede seizoenshelft de betere. Verstappen ging dan wel met de wereldtitel aan de haal, maar hij zag dat de concurrentie de zaakjes beter voor elkaar had. "Natuurlijk waren we de laatste twaalf, dertien races niet de snelste", stelt hij. "Oké, we hebben nog een paar keer gewonnen, maar een daarvan [in Brazilië] was in de regen. In Qatar in droge omstandigheden was het niet zo slecht, maar daar waren we ook op de harde band niet de snelste. We moeten dus veel veranderen, maar dat is niet erg."

Dat de favorietenrol voor 2025 niet bij Red Bull ligt, vindt Verstappen niet echt een probleem. "Het is misschien ook wel een keer goed om aan het begin van het jaar niet de favoriet te zijn."

Conflictje in Hongarije

Dat de RB20 niet meer aan de verwachtingen voldeed, werd in Hongarije duidelijk. Verstappen had daar met zijn engineer Gianpiero Lambiase een hoog oplopende discussie over het niet functioneren van de auto. Volgens de coureur is die situatie vrij snel daarna goed uitgesproken. "Er was een race waar ik schreeuwde, in Hongarije", vertelt Verstappen. "Daarna hebben we natuurlijk veel bij elkaar gezeten en dingen doorgesproken. Vanaf dat moment zijn we blijven samenwerken en daar is nu het beste uitgerold."

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Waarom F1 een oplossing moet vinden voor groot bandenprobleem
Volgend artikel F1-collega's wijzen Max Verstappen als beste coureur van 2024 aan

Beste reacties