Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hoe Hamilton en Ferrari Mercedes in Barcelona in de val lokten

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hoe Hamilton en Ferrari Mercedes in Barcelona in de val lokten

Waar is het misgegaan voor Franco Morbidelli in MotoGP-seizoen 2026?

MotoGP
GP van Tsjechië
Waar is het misgegaan voor Franco Morbidelli in MotoGP-seizoen 2026?

Hadjar hekelt startproblemen Red Bull: "Ik ben geen machine"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hadjar hekelt startproblemen Red Bull: "Ik ben geen machine"

MotoGP Tsjechië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

MotoGP
GP van Tsjechië
MotoGP Tsjechië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Stella: "Ferrari heeft nu het beste chassis in de Formule 1"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Stella: "Ferrari heeft nu het beste chassis in de Formule 1"

Nog op zoek naar een Vaderdagcadeau? Deze LEGO-sets zijn perfect voor autosportfans

Gesponsord
Nog op zoek naar een Vaderdagcadeau? Deze LEGO-sets zijn perfect voor autosportfans

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Max Verstappen bevestigt bij Red Bull te blijven: "Tijd om alle geruchten te stoppen"

Max Verstappen heeft voorafgaand aan de Grand Prix van Hongarije laten weten volgend jaar honderd procent zeker bij Red Bull Racing te blijven: "Het is tijd om een einde aan alle geruchten te maken."

Max Verstappen, Red Bull Racing

Foto: Erik Junius

Na afloop van de Belgische Grand Prix in Spa-Francorchamps was al duidelijk dat Max Verstappen geen gebruik meer zou kunnen maken van de prestatieclausule in zijn contract, het contract dat formeel nog tot en met 2028 doorloopt. George Russell staat meer dan 25 punten achter de Nederlander met nog één race voor de zomerpauze, waardoor duidelijk is dat Verstappen tijdens de zomerstop bij de eerste drie in het kampioenschap zal staan. Die zomerstop is het meetmoment in het contract, zoals Motorsport.com vorig jaar al van ingewijden vernam. Het betekent dat geïnteresseerde partijen als Mercedes zijn contract enkel nog zouden kunnen afkopen, maar ook daar komt het niet van richting 2026.

Het nieuws sijpelde na de race in Spa al door, waarna Verstappen in Hongarije voor iedereen communiceert tijdens zijn mediasessie in de Red Bull-hospitality: hij rijdt ook in 2026 nog voor Red Bull Racing. "Het is behoorlijk interessant om te volgen welke leuke verhalen er in de afgelopen maanden allemaal zijn verschenen. Ik heb er zelf nooit iets over gezegd, omdat ik alleen maar met het team aan het praten was over hoe we de performance konden verbeteren en over ideeën voor de toekomst. Daarom had ik er nooit iets over te melden. Maar ik denk dat het nu tijd is om alle geruchten te stoppen. Voor mij was altijd vrij duidelijk dat ik zou blijven. Binnen het team bestond dat gevoel ook. We hadden continu gesprekken over wat we met de auto konden verbeteren en als je weggaat, dan stop je ook te praten over die dingen. En dat heb ik nooit gedaan", laat Verstappen aan onder meer deze website weten.

Wat geeft Verstappen het vertrouwen in Red Bull voor 2026?

Het betekent dat Verstappen samen met Red Bull het nieuwe tijdperk in de Formule 1 in zal gaan, op basis van het compleet nieuwe reglement - zowel motorisch als qua chassis. Dat Verstappen blijft, roept natuurlijk wel de vervolgvraag op wat de viervoudig wereldkampioen het vertrouwen in Red Bull geeft, en het vertrouwen dat het team de goede richting op gaat. "Ik hoef niet echt in de details te gaan, maar ik vind de mensen waarmee ik werk fijn. We hebben samen al veel succes gevierd, al weet ik ook dat volgend jaar compleet anders zal worden. Op motorisch vlak geldt dat natuurlijk ook met ons eigen motorenproject en dat is allemaal erg interessant. Ik denk dat ik het daar maar bij moet laten, aangezien ik niet al te veel in detail wil treden", reageert Verstappen op de vraag van Motorsport.com.

Mocht Red Bull tekortschieten, dan is een overstap voor 2027 op basis van de clausules natuurlijk altijd mogelijk. Verstappen wil daar echter nog geen woorden aan vuil maken, evenmin aan de vraag of we volgend jaar dan weer dezelfde speculaties krijgen. "Als je me die vraag volgend jaar stelt, dan misschien wel ja, dan kan er weer speculatie komen. Ik praat namelijk nooit echt over mijn toekomst en ben daar ook niet in geïnteresseerd. Daardoor zeg ik nooit iets over wat er in mijn contract staat. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de performance en het verbeteren daarvan."

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Mayer: "FIA-medewerkers vertrekken massaal vanwege moeilijke werkomgeving"
Volgend artikel Russell zag 'belangen niet altijd gelijklopen' in onderhandelingen met Mercedes F1

Beste reacties