Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

MotoGP
GP van Hongarije
Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Formule 1
GP van Monaco
Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Formule 1
GP van Monaco
Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

MotoGP
MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

MotoGP
GP van Hongarije
Wie het slechtst heeft geslapen na MotoGP Hongarije: Franco Morbidelli

Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull-teambaas: "Wilden motor Max Verstappen al na Monaco vervangen"

Max Verstappen blij met eerste podium van 2026: "Extreem positief"

Max Verstappen spreekt van een 'extreem positief' resultaat na zijn eerste podium van 2026 in Canada. De Red Bull-coureur vocht zich in Montréal naar de derde plaats.

Lewis Hamilton, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing

Foto: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

Max Verstappen keek na de Grand Prix van Canada met tevredenheid terug op zijn eerste podiumfinish van het Formule 1-seizoen 2026. De Nederlander eindigde op het Circuit Gilles Villeneuve als derde achter winnaar Andrea Kimi Antonelli en Lewis Hamilton.

Lees ook:

Voor Verstappen begon het weekend in Montréal nog moeizaam. De viervoudig wereldkampioen klaagde op vrijdag en zaterdag uitgebreid over het gedrag van de Red Bull RB22 op de hobbels van het circuit en moest in de kwalificatie genoegen nemen met de zesde startplek.

De omstandigheden tijdens de race maakten het allesbehalve eenvoudig. Hoewel zware regen uitbleef, zorgden motregen en lage temperaturen ervoor dat het asfalt bij de start van de race verraderlijk was. Een deel van het veld koos zelfs voor intermediates bij de start, terwijl Verstappen op slicks vertrok.

De Nederlander kende vervolgens een sterke openingsfase. Doordat Oscar Piastri al vroeg naar binnen dook voor slicks, schoof Verstappen een plek op. Kort daarna plaatste hij een fraaie inhaalactie op Hamilton in de eerste bocht, waarmee hij de derde positie overnam. Vooraan vochten Russell en Antonelli vervolgens een intens duel uit om de leiding. Door een motorprobleem bij Russell in ronde dertig schoof Verstappen zelfs op naar de tweede plek. In de slotfase moest hij echter alsnog buigen voor Hamilton, die met een beter tempo aansluiting vond bij de Red Bull-coureur en hem zes ronden voor het einde wist te passeren.

Ondanks het mislopen van de tweede plaats overheerste bij Verstappen vooral tevredenheid. "Ja, absoluut", antwoordde hij toen hem werd gevraagd of hij tevreden was met het resultaat. "Ik had een paar mooie gevechten. Voorin meedoen is altijd beter, toch?"

Voor Red Bull betekende het podium een belangrijke opsteker in een seizoen dat tot dusver moeizaam verloopt. "Dat we hier ons eerste podium pakken, is natuurlijk heel positief", vervolgde Verstappen. "Ik ben daar heel blij mee. Ook het gevecht met Lewis op het einde was mooi. We zijn gewoon blijven pushen tot de finish."

De Nederlander benadrukte dat het resultaat extra waardevol voelde gezien het lastige weekend dat Red Bull kende in Canada. "In een weekend waarin het niet makkelijk was om alles goed voor elkaar te krijgen, is een podium extreem positief. Dus ik ben eigenlijk heel tevreden."

Toch beseft Verstappen dat Red Bull nog werk te verrichten heeft om structureel het gevecht aan te kunnen gaan met Mercedes en Ferrari. Op de vraag wat daarvoor nodig is, antwoordde hij nuchter: "Blijven werken en ons sneller verbeteren dan de concurrentie. Dat is het doel. We zullen de komende races zien wat we kunnen doen."

Net binnen

Vorig artikel F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race
Volgend artikel Russell met dubbel gevoel naar huis: "Dit is waar racen om draait"

Beste reacties