Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Verstappen ziet andere mindset bij Alonso, niet verrast over vroeg besluit

Max Verstappen erkent dat hij er anders in staat dan Fernando Alonso, als het gaat om hoe lang hij nog door zou willen gaan in de Formule 1.

Fernando Alonso, Aston Martin AMR24

Onlangs werd bekend dat Fernando Alonso een nieuw meerjarig contract heeft ondertekend bij Aston Martin. Daarmee lijkt het erop dat de Spanjaard ook nog in de Formule 1 actief is als hij over twee jaar 45 wordt. “Fernando is er ook een tijdje tussenuit geweest”, merkt Max Verstappen op tegenover onder andere Motorsport.com. “Vervolgens heeft hij zijn liefde voor de Formule 1 waarschijnlijk opnieuw ontdekt, waarna hij weer volledig competitief wilde worden. Het is lastig voor me om hier verder iets over te zeggen. Ik denk niet dat ik zelf hier nog ben als ik 45 ben. Maar je weet het nooit.”

Dat Alonso in april al zijn handtekening zette onder een nieuwe deal, kwam voor velen als een verrassing. Verstappen zegt dat hij niet verbaasd was toen hij het nieuws hoorde. “Nee, al heb ik natuurlijk niet alle informatie”, zegt Verstappen, die zelf ook even in verband werd gebracht met Aston Martin, dat vanaf 2026 met Honda-motoren rijdt. “Ze hebben natuurlijk een goede relatie. Ik weet niet wat voor plannen Aston Martin verder heeft, maar het is duidelijk een zeer ambitieus team. Ze willen winnen in de Formule 1. En Fernando gelooft in het project. Dus ja, dan is het natuurlijk logisch dat je tekent.”

Geen fysieke beperking

Red Bull-teamgenoot Sergio Pérez zegt veel bewondering te hebben voor Alonso. “Ik heb enorm veel respect voor Fernando. Niet omdat hij doorgaat met rijden tot hij 45 of 50 jaar oud is. Maar omdat hij al vele jaren zo gemotiveerd is. Ik denk dat coureurs tegenwoordig kunnen doorgaan zo lang als ze willen. Er is geen fysieke beperking. Het heeft volgens mij meer te maken met motivatie. Want er zijn op het moment zoveel races dat de Formule 1 een aanzienlijk deel van je leven vormt. Je moet alles geven als je wil presteren in deze sport, en om dat zo lang te doen als Fernando, is iets waar ik ontzettend veel waardering voor heb. En het is een mooie combinatie, aangezien Honda zich voor 2026 bij Aston Martin voegt.”

Lewis Hamilton ziet het nieuwe contract voor Alonso als bewijs dat de leeftijd van de coureur geen voorname rol meer speelt in de Formule 1. “Ik had zelf nooit gedacht dat ik op mijn veertigste nog zou racen. Maar het kan verkeren in het leven”, laat de zevenvoudig wereldkampioen weten. “Ik heb zelf helemaal niet het gevoel dat ik bijna 40 ben. Ik voel me nog steeds jong.” Snerend naar Mercedes-teamgenoot George Russell, die naast hem zit, zegt hij met een lach: “Volgens mij heeft hij meer fysieke problemen dan ik! Hij brengt in elk geval meer tijd bij de fysio door!” Om vervolgens verder in te gaan op de contractverlenging van Alonso: “Ik vind het erg positief. Op de eerste plaats omdat ik dan niet de oudste coureur op de grid ben. Maar ook omdat Fernando een van de beste coureurs is die we in deze sport hebben gezien. En het laat zien waar het lichaam toe in staat is, als je er goed voor blijft zorgen.”

Lees ook:

Net binnen

Vorig artikel Pérez verwacht op korte termijn duidelijkheid over F1-toekomst
Volgend artikel Albon: Williams kan beter thuisblijven als chassisprobleem in hoofd kruipt

Beste reacties