Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Binotto: Trof bij Sauber een 'bevroren' F1-team aan

Chief operating officer en chief technical officer Mattia Binotto vertelt over de problemen die hij bij het F1-team van Sauber aantrof aan het begin van zijn tijd.

Mattia Binotto, COO and CTO, Stake F1 Team KICK Sauber

Mattia Binotto kwam dit jaar in een totaal nieuwe omgeving terecht. De Italiaan heeft eerder bij Ferrari gewerkt bij een topteam in de Formule 1, maar bij Sauber was de situatie anders. In tegenstelling tot het vechten voor zeges, was het vechten om de laatste puntjes en bezig zijn met het opbouwen van een F1-team. Intern is men veel bezig met het voorbereiden voor 2026, wanneer de nieuwe reglementen ingaan. Volgens Binotto te veel. 

"We hadden niet alleen nul punten, maar ook geen plannen of ontwikkelingen", stelt Binotto in een exclusief gesprek met Motorsport.com. "Daar maakte ik me het meeste zorgen over. Alles was gefocust op 2026. Ik vind dat een probleem, want ik denk dat elk team op de baan moet meevechten. Het gaat om het meevechten, om het competitief zijn. Dan pas zie je of je op de goede weg bent. Je moet je eigen performance in gaan zien. Het is belangrijk dat je weet wat je zwakke en sterke punten zijn en hoe je daar mee moet omgaan. Die kennis heb je nodig in het team."

Binotto is daarom niet te spreken over de manier waarop het voormalige management, bestaande uit Andreas Seidl en Oliver Hoffmann, het team leidde. Binotto ziet namelijk dat er te veel nagedacht werd over de toekomst. "Ik kwam hier in augustus binnen en ik trof als het ware een bevroren team aan", verklaart hij. "We wilden, terwijl we bezig waren met het maken van goede plannen voor onze reis naar het worden van een topteam, het team een boost geven door gedurende dit seizoen beter te worden. Het gaat er dan niet om dat we punten zouden scoren - het maakt niet uit of je tiende wordt met nul of met vier punten - maar om het uitstippelen van een ontwikkelingsroute voor volgend jaar. Daar moeten we de energie voor de winter uithalen. Ik zie vandaag de dag een team dat beter weet wat nodig is, wat er nodig is voor volgend seizoen en hopelijk kunnen we daarmee de auto ontwikkelen."

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Interview Oscar Piastri: "Heb alles wat nodig is om F1-kampioen te worden"
Volgend artikel Waarom F1 een oplossing moet vinden voor groot bandenprobleem

Beste reacties