Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Red Bull vraagt FIA opnieuw naar ADUO te kijken, extra review zorgt voor vertraging

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull vraagt FIA opnieuw naar ADUO te kijken, extra review zorgt voor vertraging

F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Deze F1-rookies komen in actie tijdens de Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Deze F1-rookies komen in actie tijdens de Grand Prix van Barcelona

Ferrari steunt Toyota: "Sommigen tonen hun ware snelheid niet"

WEC
24 uur van Le Mans
Ferrari steunt Toyota: "Sommigen tonen hun ware snelheid niet"

Waarom het Monaco-protest van Alpine de FIA hoofdbrekens bezorgt

Formule 1
GP van Monaco
Waarom het Monaco-protest van Alpine de FIA hoofdbrekens bezorgt

Weerbericht F1 Barcelona: Fysieke uitdaging voor coureurs door hitte

Formule 1
GP van Monaco
Weerbericht F1 Barcelona: Fysieke uitdaging voor coureurs door hitte

Peugeot woedend na Le Mans-kwalificatie: "Extreem frustrerend"

WEC
24 uur van Le Mans
Peugeot woedend na Le Mans-kwalificatie: "Extreem frustrerend"

Red Bull verrast door Antonelli in GP Monaco: "Hij verdween gewoon"

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull verrast door Antonelli in GP Monaco: "Hij verdween gewoon"
Breaking news

Lotus verwacht Force India weer terug te pakken in Engeland

Lotus-teambaas Federico Gastaldi heeft goede hoop dat de Britse renstal op Silverstone de vijfde positie in het constructeurskampioenschap weer kan overnemen. De formatie uit Enstone - die komend weekend een thuisrace rijdt - verloor die plaats aan Force India. Dat team eindigde met beide auto's in de punten in Oostenrijk.

"Dat zou goed zijn", antwoordt de Argentijn op de vraag hoe graag hij ziet dat Lotus weer een plek opschuift in het klassement. "Force India is ons voorbij gegaan in Oostenrijk, maar het gat naar Red Bull op de vierde positie is kleiner geworden. Helaas viel Romain uit, maar Pastor liet een geweldige pace zien en bevestigde de potentie van ons pakket. Wanneer we met beide auto's in de punten eindigen, dan kunnen we het verlies weer aardig goedmaken. Er is nog steeds meer dan een half seizoen te gaan, dus er komen nog genoeg kansen om verder naar voren te komen. We gaan vechten zoals we altijd doen."

Ook technisch directeur Nick Chester denkt gewoon weer naar P5 op te schuiven, mits er zich geen problemen voordoen in Groot-Brittannië. "We hadden verwacht voor Force India te staan, maar we hebben het gat naar Toro Rosso en Sauber juist weten te vergroten", aldus Chester voorafgaand aan het weekend op Silverstone. "We verwachten de punten gewoon weer terug te pakken. De E23 gaat goed en een probleemloos weekend moet ervoor zorgen dat we weer genoeg punten gaan scoren."

Net binnen

Vorig artikel Leimer hoopt dit jaar bij Manor in F1 te debuteren
Volgend artikel De Vries rijdt MP4/5 rond in Goodwood: "Heel speciaal"

Beste reacties