Hamilton reageert op speculaties over F1-afscheid: "Blijf nog een hele tijd"
Lewis Hamilton benadrukt dat hij nog niet denkt aan het beëindigen van zijn F1-carrière. De Ferrari-coureur zegt nog altijd gemotiveerd te zijn en voorlopig actief te blijven in de Formule 1.
Foto: Brett Farmer / LAT Images via Getty Images
Lewis Hamilton heeft voorafgaand aan de Grand Prix van Canada gereageerd op speculaties over een mogelijk afscheid uit de Formule 1. De zevenvoudig wereldkampioen benadrukte donderdag in Montréal dat hij nog altijd zeer gemotiveerd is en voorlopig nergens aan denkt behalve racen.
De Brit kreeg tijdens de persconferentie van de FIA de vraag of alles duidelijk is met betrekking tot zijn toekomst bij Ferrari en of hij ook volgend jaar nog actief zal zijn in de Formule 1. "Ja. Ik heb gewoon een contract, dus voor mij is alles honderd procent duidelijk", reageerde Hamilton stellig. "Ik ben nog steeds gefocust. Ik ben nog steeds gemotiveerd. Ik houd nog steeds met heel mijn hart van wat ik doe."
Hamilton maakte vervolgens duidelijk zijn buik vol te hebben van alle geruchten over een mogelijk naderend pensioen. "Ik blijf hier nog wel een hele tijd, dus wen er maar aan", zei hij met een glimlach. "Er zijn veel mensen die me proberen met pensioen te sturen, maar dat speelt totaal niet in mijn gedachten."
De uitspraken van Hamilton volgen op een periode waarin geregeld werd gespeculeerd over zijn toekomst. Vooral na een moeizaam eerste seizoen bij Ferrari en enkele lastige eerste races in 2026 werd de vraag gesteld hoe lang de inmiddels 41-jarige Brit nog door wil gaan. Volgens berichten beschikt Hamilton over een optie in zijn Ferrari-contract voor het Formule 1-seizoen 2027, die alleen door hemzelf geactiveerd kan worden.
Aanpassingen voor Canada
Hamilton zelf kijkt in Canada vooral vooruit naar een beter raceweekend met Ferrari. De Italiaanse renstal heeft de afgelopen weken veel tijd gestoken in analyses en het doorvoeren van aanpassingen na de tegenvallende races eerder dit seizoen.
"Er is enorm veel werk verricht in de fabriek", legde Hamilton uit. "We hebben gekeken waar het goed ging en waar niet. Processen en onze aanpak zijn daarop aangepast. Ik hoop dat we dit weekend meer uit ons pakket kunnen halen."
De Brit verwacht wel dat Ferrari nog altijd iets tekortkomt ten opzichte van de absolute top. Volgens Hamilton maken momenteel vooral Mercedes, McLaren en Red Bull indruk. "Mercedes staat momenteel bovenaan", stelde hij. "McLaren zag er de vorige race ook ontzettend sterk uit en Red Bull heeft eveneens een grote stap gezet."
Toch ziet Hamilton kansen om dichterbij te komen. "Onze focus ligt volledig op onszelf en op het maximaliseren van wat we hebben. En persoonlijk kijk ik er vooral naar uit om hopelijk een beter weekend te beleven."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties