Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Marc Márquez tempert verwachtingen na eerste zege: "Niet klaar voor titelstrijd"

MotoGP
GP van Hongarije
Marc Márquez tempert verwachtingen na eerste zege: "Niet klaar voor titelstrijd"

Aston Martin: "AMR26 kan op sommige circuits vijfde auto zijn"

Formule 1
GP van Monaco
Aston Martin: "AMR26 kan op sommige circuits vijfde auto zijn"

Antonelli schrijft in Monaco geschiedenis met jongste F1 Grand Slam ooit

Formule 1
GP van Monaco
Antonelli schrijft in Monaco geschiedenis met jongste F1 Grand Slam ooit

Hamilton ziet eerste F1-zege bij Ferrari steeds dichterbij komen

Formule 1
GP van Monaco
Hamilton ziet eerste F1-zege bij Ferrari steeds dichterbij komen

Williams geeft reserve twee kansen tijdens komende F1-races

Formule 1
GP van Monaco
Williams geeft reserve twee kansen tijdens komende F1-races

Rearview Mirror: Hoe los je een moordmysterie op?

Uitgelicht
Formule 1
Uitgelicht
Rearview Mirror: Hoe los je een moordmysterie op?

Max Verstappen, Mercedes en Oscar Piastri: De cruciale factoren op de F1-rijdersmarkt

Uitgelicht
Formule 1
Uitgelicht
GP van Monaco
Max Verstappen, Mercedes en Oscar Piastri: De cruciale factoren op de F1-rijdersmarkt

Moet de FIA teamblokkades zoals die van Williams in Monaco verbieden?

Formule 1
GP van Monaco
Moet de FIA teamblokkades zoals die van Williams in Monaco verbieden?

Hamilton overtuigd van nieuwe aanpak: "Beste gevoel dit jaar"

Na de vrijdag in Canada is Lewis Hamilton ervan overtuigd dat het overslaan van simulatorsessies juist bevorderlijk is. Hij is dan ook van plan de komende tijd vooral op data te richten.

Lewis Hamilton, Ferrari

Foto: Minas Panagiotakis / Getty Images

Op het Circuit Gilles Villeneuve moest Ferrari het in de sprintkwalificatie stellen met de vijfde plaats voor Lewis Hamilton en de zesde voor Charles Leclerc. Hamilton spreekt van een "geweldige" kwalificatie, zelfs de "beste kwalificatiesessie die we in lange tijd hebben gehad".

"De auto voelde vanaf VT1 echt fantastisch aan", legt Hamilton uit. "En we hebben richting de kwalificatie slechts subtiele wijzigingen doorgevoerd. In Q1 en Q2 zag het er goed uit. En daarna weet ik niet waarom de anderen er nog iets meer uit konden halen. Ik weet het niet."

"Maar ik ben gewoon blij dat ik me in de strijd kan mengen. Ik had echt zó veel plezier, naast het feit dat ik niet in de simulator heb gezeten en dit het beste is hoe ik me het hele jaar heb gevoeld. Dus ik denk dat dit voor mij de juiste aanpak is."

Lees ook:

Hamilton voegt toe dat hij samen met zijn engineers de afgelopen weken "heel hard" door de data gewerkt heeft. "En ik vond dat veel nuttiger", oordeelt Hamilton, die de simulator dus liever links laat liggen. "Ten eerste kon ik me daardoor gewoon op mijn training focussen en werd ik niet afgeleid."

"Ten tweede hebben we echt gekeken naar de stabiliteit van de auto, de balans in de bochten en de mechanische balans. Ik heb gekozen voor een afstelling die we nog nooit eerder hebben gebruikt. Die heeft de auto voor mij volledig veranderd. Dus ik hoop dat het de rest van het weekend ook goed uitpakt", aldus Hamilton.

Grootste probleem voor Leclerc

Leclerc was uiteindelijk een tiende langzamer dan zijn teamgenoot en start de sprintrace in Canada dus van de zesde plaats. Dat resultaat had hij "wel een beetje verwacht", zo geeft hij toe. "Ik heb me helemaal niet op mijn gemak gevoeld in de auto", verklaart Leclerc. "Om de een of andere reden worstel ik echt enorm met de remmen."

"Dus we moeten daarnaar kijken en proberen iets te vinden voor morgen", luidt de oproep aan Ferrari. "Anders wordt het een heel lang weekend. Want bij het remmen ga ik de bochten in terwijl ik hoop dat ik niet rechtdoor schiet. Dus ja, dat is op dit moment het grootste probleem."

Lees ook:

"Verder voelt de auto eigenlijk best oké aan. Lewis is dit weekend ongelooflijk snel geweest. Maar aan mijn kant moet ik gewoon werken aan het gevoel met de remmen. Hopelijk kunnen we de situatie morgen omdraaien", besluit de Monegask.

Bekijk: F1-update: Red Bull verklaart probleem in Canada, politieke strijd over idee dat Verstappen steunt?

Net binnen

Vorig artikel Weerbericht F1 Canada: Teams moeten regenbanden paraat houden
Volgend artikel Alonso verklaart crash in sprintkwalificatie Canada: "Sorry, maat"

Beste reacties