Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Formule 1
F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Lewis Hamilton na derde titel: ‘Dit voelt pas als het begin’

De concurrentie is gewaarschuwd: Lewis Hamilton gaat nog wel een tijdje door en is nog lang niet verzadigd, ondanks het binnenhalen van zijn derde wereldtitel.

Winnaar en wereldkampioen Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W06 viert in parc ferme
Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 Team viert zijn derde wereldtitel
Nico Rosberg, Mercedes AMG F1 W06
Winnaar en wereldkampioen Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W06
Winnaar en wereldkampioen Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W06
Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W06 aan de finish
Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W06 aan de leiding bij de start

De Mercedescoureur komt daarmee op gelijke hoogte met zijn idool Ayrton Senna maar dat is voor de Brit geen reden om het de komende jaren rustiger aan te gaan doen. Sterker nog, naar eigen zeggen is dit pas het begin. Wel deed het Hamilton goed dat diverse mensen na zijn zege in Amerika spraken over een overwinning in ‘Senna-stijl’.

“Dat betekent veel voor me”, erkende Hamilton. “Al sinds mijn dagen in de kartsport heb ik me altijd door het veld gevochten. Vooraan starten geeft een geweldig gevoel, het veld aanvoeren en leiden tot de vlag, dat is één ding. Maar om je er echt doorheen te vechten… Ik had in de beginfase moeite, gleed alle kanten op en viel terug tot de vierde plaats. Toen reed ik weer tweede, vervolgens leidde ik even en opeens had Nico een voorsprong van tien seconden. Het belangrijkste is dat ik nooit heb opgegeven. Ik bleef erin geloven dat ik de race kon winnen. Dat heb ik altijd al in me gehad. Zelfs als ik als laatste startte, geloofde ik erin dat ik kon winnen.”

Geen gebrek aan motivatie

De drievoudig wereldkampioen hoeft niet door anderen op scherp gezet te worden, de innerlijke motivatie is meer dan voldoende: “De motivatie is heel eenvoudig: ik ben ermee geboren dus het gaat ook niet meer weg. Ik maak me er geen zorgen over: winnen is winnen, dat verveelt nooit. Uiteraard ben ik nog steeds gemotiveerd voor de volgende race. Die wil ik winnen. Als ik ergens aan deelneem, wil ik altijd winnen. Ik voel totaal niet de behoefte om op zoek te gaan naar motivatie. Niki [Lauda] vertelde me over de dag dat hij er niet meer van genoot. Dus ik denk dat ik tot dat moment gewoon doorga. Ik heb niet het gevoel dat dit het al was. Dit voelt pas als het begin.”

Net binnen

Vorig artikel Rosberg vastberaden om seizoen positief af te sluiten
Volgend artikel Williams-duo kijkt uit naar Mexico: "Hou van pittig eten"

Beste reacties