Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

Moto2
Balaton Park
González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

"Een blije coureur rijdt snelle rondetijden": Bono over talent Antonelli

Formule 1
GP van Monaco
"Een blije coureur rijdt snelle rondetijden": Bono over talent Antonelli

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

MotoGP
GP van Hongarije
Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

Leclerc onderschatte circuit Albert Park voor trainingen

Formule 1-debutant Charles Leclerc heeft voorafgaand aan de trainingen voor de Australische Grand Prix onderschat hoe lastig het is om te wennen aan Albert Park.

Charles Leclerc, Sauber C37
Charles Leclerc, Sauber C37
Charles Leclerc, Sauber C37
Charles Leclerc, Sauber C37
Marcus Ericsson, Sauber C37
Charles Leclerc, Sauber C37
Charles Leclerc, Sauber, in gesprek met de media

De Sauber-coureur stond in beide trainingen op de laatste plaats. Hij eindigde acht tienden achter teamgenoot Marcus Ericsson in de eerste vrije training en was slechts een duizendste langzamer in de tweede sessie. Terugkijkend op zijn progressie in vergelijking met de andere Sauber, gaf Leclerc toe dat hij verrast werd door het lastige Albert Park. “Mijn ochtend was niet best, ik was deze middag iets beter”, zei hij. “Ik krijg steeds meer vertrouwen, maar dat is niet gemakkelijk. Ik had gedacht dat het iets eenvoudiger zou gaan. Hij lijkt een vrij simpel circuit wanneer je er rijdt, maar zo makkelijk is het niet.” Leclerc verklaarde dat Sauber nog werk te doen heeft, ondanks dat hij ook optimistisch was over zijn eerste dag in Australië. “Het was een positieve dag”, vervolgde de Monegask. “We blijven werken aan de auto en zijn van ver gekomen. Er is nog veel werk te doen, maar uiteindelijk was het wel een positieve dag.”

Ericsson beaamde de woorden van Leclerc door de positieve punten aan te stippen: “We hebben met veel verschillende compounds kunnen rijden”, zei de Zweed. “We gaan door met het begrijpen van de nieuwe wagen en verder te bouwen op wat we in de winter geleerd hebben. We hebben nog heel veel werk te doen voor we staan waar we willen. Deze sessies waren goed in voorbereiding op de rest van het weekend.”

Met medewerking van Erwin Jaeggi en Benjamin Vinel

Net binnen

Vorig artikel Hamilton: "Kleinere verschillen alleen maar mooi"
Volgend artikel Grosjean: "Geweldig als Haas echt in niemandsland rijdt"

Beste reacties