Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona live: Volg de race met livetiming

Nyck de Vries wint 24 uur van Le Mans met Toyota, ook zege voor Catsburg

WEC
24 uur van Le Mans
Nyck de Vries wint 24 uur van Le Mans met Toyota, ook zege voor Catsburg

Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Piastri vol onbegrip na Gasly-besluit: "Kon mijn ogen niet geloven"

Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg blij met P9: "Had niet veel meer in gezeten"

Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase
Breaking news

Nasr: "F1-rentree lastig door gebrek aan teams"

Felipe Nasr hoopt nog altijd op een terugkeer in de Formule 1, al geeft de Braziliaan toe dat een toekomst in IndyCar wellicht een realistischer doel zal zijn.

Felipe Nasr, Sauber F1 Team
Felipe Nasr, Sauber F1 Team
Felipe Nasr, Sauber C35
Felipe Nasr, Sauber C35, viert zijn negende plaats in de Grand Prix van Brazilië
Felipe Nasr, Sauber F1 Team
Felipe Nasr, Sauber F1 Team
Felipe Nasr, Sauber F1 Team

De voormalig Sauber-coureur maakte in Silverstone voor het eerst dit jaar zijn opwachting in de paddock en staat open voor meerdere opties in de toekomst. “Het goede is dat ik in de afgelopen tijd verschillende auto’s gereden heb”, zei Nasr tegenover Motorsport.com. “Ik ben nog fit, en het was goed om weer te racen. Ik voel dat ik het nog kan en ik bekijk de kansen voor volgend jaar. Het eerste plan is om weer in de Formule 1 te komen, maar er zijn veel alternatieven. Het kan IndyCar, Formule E of WEC zijn, het zijn allemaal kampioenschappen die mijn aandacht hebben. Ik hoop ze allemaal te proberen voor ik een echte keuze zal maken.”

De gesloten rijdersmarkt in de Formule 1 maakt een terugkeer lastig, gaf Nasr toe. “Het is moeilijk. Het zou mooi zijn als er nog een team of twee bij zouden komen. Niet alleen voor mijzelf, maar voor elke goede coureur die de opstap naar de Formule 1 wil maken. Dingen kunnen snel veranderen. Het belangrijkste is dat ik fit ben. Ik heb alles gedaan om klaar te zijn voor dit jaar en ik kan op elk moment in de auto springen en laten zien dat ik nog competitief ben.”

“Het is niet makkelijk om niet te racen”, vervolgde Nasr. “Maar ik heb nergens spijt van. Het belangrijkste is dat ik er klaar voor ben. Ik zal over niet al te lange tijd een beslissing nemen.”

Over de mogelijkheid om naar Amerika te gaan, zei Nasr: “Ik heb altijd interesse gehad in IndyCar. We hebben veel Brazilianen die daar heen gaan, voor Helio [Castroneves], we kennen elkaar goed omdat hij voor het F3-team van mijn oom reed. Hij heeft ons altijd op de hoogte gehouden en het is een interessant kampioenschap waar ik altijd naar gekeken heb. Het is ook erg competitief, we gaan zien hoe het uitpakt, maar ik heb alle deuren open staan.”

Via F1-verslaggever Adam Cooper

Net binnen

Vorig artikel Russell: "GP3 is dit seizoen belangrijker dan Mercedes"
Volgend artikel FIA onderstreept noodzaak halo: "Veiligheid verzekeren"

Beste reacties