Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hamilton onthult ADUO-volgorde: Mercedes en Ferrari krijgen hulp bij F1-motor

Formule 1
GP van Monaco
Hamilton onthult ADUO-volgorde: Mercedes en Ferrari krijgen hulp bij F1-motor

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Monaco in beeld

Formule 1
GP van Monaco
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Monaco in beeld

Geen straf voor Hadjar, podium GP van Monaco blijft (voor nu) intact

Formule 1
GP van Monaco
Geen straf voor Hadjar, podium GP van Monaco blijft (voor nu) intact

Pérez verliest eerste Cadillac F1-punt na tijdstraf in Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Pérez verliest eerste Cadillac F1-punt na tijdstraf in Monaco

Uitgelegd: Waarom zoveel F1-coureurs zijn bestraft in de pitstraat van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Uitgelegd: Waarom zoveel F1-coureurs zijn bestraft in de pitstraat van Monaco

Alpine vraagt Right of Review aan na reeks tijdstraffen in Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Alpine vraagt Right of Review aan na reeks tijdstraffen in Monaco

Le Mans-testdag: Aston Martin verrast met snelste tijd bij Hypercars

WEC
24 uur van Le Mans
Le Mans-testdag: Aston Martin verrast met snelste tijd bij Hypercars

Gasly voelt zich bestolen na tijdstraffen F1 Monaco: "Dit klopt niet"

Formule 1
GP van Monaco
Gasly voelt zich bestolen na tijdstraffen F1 Monaco: "Dit klopt niet"

Norris na tweede plaats in Imola: "Red Bull was te sterk vandaag"

Lando Norris spreekt na zijn tweede plaats in de Grand Prix van Emilia-Romagna van een 'lange' race, waarin Red Bull simpelweg te sterk was.

Lando Norris, McLaren

"Het was een lange race", blikt Norris terug in gesprek met voormalig F1-coureur David Coulthard, die in Imola de top-drie mag interviewen. "Inhalen was niet eenvoudig, maar we hebben gedaan wat we konden. Max reed een sterke race. Red Bull was vandaag gewoon snel - waarschijnlijk een stukje sneller dan wij. We konden simpelweg niet bijblijven."

Norris moest na een teleurstellend verlopen kwalificatie op zaterdag als vierde aan de race in Imola beginnen. Al vroeg in de wedstrijd kon hij echter afrekenen met George Russell, waarmee hij op podiumkoers kwam te liggen. Dit gebeurde op fraaie wijze aan de buitenkant bij de tweede chicane. "Ik kon zien dat hij heel erg met zijn banden aan het worstelen was, dus dan moet je toeslaan. Het is altijd een risico en je wil nooit te veel risico nemen, maar we zijn natuurlijk ook gewoon aan het racen. En George is een eerlijke en goede coureur. Dus dat was een mooie actie."

Na de late safety car die was ingesteld voor de stilgevallen Mercedes van Andrea Kimi Antonelli, werkte Norris zich op naar de tweede stek door teamgenoot Oscar Piastri, die op op dat moment op veel oudere banden onderweg was, in te halen. "Ik had aan het eind nog een mooi gevecht met Oscar", kijkt Norris terug op dat duel. "Dat is altijd spannend, maar tegelijkertijd ook altijd leuk."

Hoewel een overwinning buiten bereik lag, is Norris tevreden over het teamresultaat. Samen met teamgenoot Oscar Piastri, die als derde eindigde, bezorgde hij McLaren een dubbel podium in de GP van Emilia-Romagna. "Als team hebben we een goede race gereden. Tweede en derde is een prima resultaat. Natuurlijk hadden we liever met Max om de winst gevochten, maar vandaag waren ze gewoon te goed."

Lees ook:
Lando Norris voor Oscar Piastri in Imola.

Lando Norris voor Oscar Piastri in Imola.

Foto door: Lars Baron / Motorsport Images via Getty Images

Net binnen

Vorig artikel Marko na zege Verstappen op Imola: "Eindelijk weer een auto die doet wat Max wil"
Volgend artikel McLaren CEO Brown looft Verstappen: "Geweldige move van Max op Oscar"

Beste reacties