Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Norris looft Verstappen: Mercedes had doorgaans de betere auto

McLaren F1-coureur Lando Norris is blij dat zijn goede maatje Max Verstappen de Formule 1-wereldtitel 2021 gepakt heeft. Volgens de Brit beschikte de Red Bull-coureur lang niet altijd over de beste wagen, zoals menigeen beweerde.

Lando Norris, McLaren, feliciteert Max Verstappen, Red Bull Racing, 1e positie, in Parc Ferme

Het aantal van 10 pole-positions en 10 overwinningen in een seizoen over 22 Grands Prix zegt veel over de topprestaties van Max Verstappen in 2021. Toch had het er tijdens de allesbeslissende seizoensfinale in Abu Dhabi alle schijn van dat niet de Nederlander, maar rivaal Lewis Hamilton er met de hoofdprijs vandoor zou gaan. De inmiddels alom bekende, bizarre eindfase gooide alles overhoop, waardoor de Red Bull-coureur toch als winnaar uit de bus kwam. 

Na de seizoensfinale regende het van alle kanten complimenten voor Verstappen. Ook zijn maatje Lando Norris, met wie de Limburger regelmatig deelneemt aan een simrace, is lovend over de prestaties van de nieuwbakken wereldkampioen. Volgens de McLaren-coureur beschikte Verstappen namelijk een groot deel van het seizoen niet over de beste wagen.

“Ik ben blij voor hem”, laat Norris weten. “Ik heb hem gefeliciteerd met wat hij dit seizoen bereikt heeft. Want ik geloof er namelijk niet in dat hij het hele seizoen de betere auto had. Ik denk dat Mercedes het grootste deel van het jaar over de betere wagen beschikte. Max heeft meer pech gehad en ik denk dat hij als rijder minder fouten gemaakt heeft. Desondanks heeft hij hard gestreden. Hij heeft flink geknokt met Lewis, die veel meer ervaring heeft en zoveel wereldtitels heeft gewonnen. Ik ben heel erg blij voor hem. Hij is een goede vriend van me."

De jonge Brit is echter ook onder de indruk van de prestaties die Hamilton dit seizoen aan de dag heeft gelegd. Ook de zevenvoudig wereldkampioen kon na de finale in Abu Dhabi rekenen op de felicitaties van Norris: "Ook hij heeft een ongelofelijk seizoen neergezet en veel dingen ontzettend goed gedaan om kans te blijven maken op het kampioenschap. Ik heb voor allebei veel respect.”

Alles over het bloedstollende seizoen 2021 en de opmars van Max Verstappen lees je in Formule Max. Bestel hem nu en heb het boek nog voor de kerstdagen in huis!

Net binnen

Vorig artikel Allard Kalff: Niet F1-regelboek maar circuits moeten aangepast worden
Volgend artikel FIA heeft misschien te veel kritiek van F1-teams toegelaten, erkent Todt

Beste reacties