Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

"Dat is Red Bull": Norris reageert op klachten Marko en Verstappen na kwalificatie Singapore

Lando Norris heeft de kritiek aan zijn adres van Max Verstappen en Red Bull-adviseur Helmut Marko na de kwalificatie in Singapore van zich afgeschud.

Lando Norris, McLaren

"Dat gebeurt er als een auto twee seconden voor je zit te cruisen. Dat noteren we, die onthouden we", zei Max Verstappen na afloop van de kwalificatie in Singapore. Hij wees daarmee naar een moment in bocht 16 in zijn laatste kwalificatieronde, waar hij de McLaren van Lando Norris vlak voor zich zag rijden. Het verstoorde de lucht en daardoor schoot Verstappen wat wijd in de chicane. Zo ging er een streep door een tijdsverbetering - en mogelijk zelfs de pole-position. 

Ook Red Bull-adviseur Helmut Marko uitte zijn ongenoegen over de "onbegrijpelijke" actie van Norris. "We waren al anderhalve tiende van een seconde sneller dan onze vorige ronde en hij blokkeerde Max volledig in de laatste twee bochten. Voor Norris stond er niets op het spel, dus het is voor mij onbegrijpelijk", zei Marko, die vervolgens aangaf dat hij hoopte dat er geen opzet in het spel was om zijn concurrent in de weg te zitten. 

Norris zelf kan echter weinig met de kritiek aan zijn adres. Toen hij door Motorsport.com gevraagd werd naar de klachten vanuit Red Bull, antwoordde de McLaren-coureur: "Ze klagen altijd. Ze klagen over alles. Dat is Red Bull. Ik weet het niet. Ik zat er drie seconden voor, ik kan het niet begrijpen." Ook McLaren-CEO Zak Brown begrijpt weinig van de commotie. "Ik heb zojuist de herhaling bekeken en tenzij het de verkeerde herhaling was, kan ik niet echt zien waar ze het over hebben wat betreft blokkeren", zegt Brown tegen Viaplay. "Dus ik denk dat het geen probleem was, misschien wat frustratie of een afleiding wanneer je iemand ziet."

Geen verrassing

Dat Red Bull in Singapore sneller was dan de McLarens, kwam voor Norris ook niet helemaal als een verrassing. Hij blijft bij zijn standpunt van de afgelopen tijd: men moet niet verrast zijn als Red Bull goed presteert. "Ze zijn dit seizoen op veel vlakken verbeterd", stelt Norris, die vijfde werd in de kwalificatie. "Ze hebben in Monza verbetering laten zien met een aantal van die upgrades. Ze zijn dit jaar niet slecht geweest. Mensen blijven maar negatief praten over Red Bull. Ze zijn het grootste deel van het jaar heel sterk geweest. Het zijn een paar moeilijke races voor hen geweest, maar het blijft ook Red Bull. Zodra ze dat ene gebied verbeteren, zijn ze snel. Dus het is geen verrassing. Het is geen schok voor iemand. Het is geen schok voor ons", benadrukt hij.

"Ik had vandaag verwacht dat ze waarschijnlijk pole zouden pakken gezien hun tempo van gisteren. Maar ik verwacht het ook gezien waar ze vorig jaar stonden. Ze vochten voor pole en als het niet voor mij was geweest, hadden ze de race gewonnen. Dus je kunt niet zeggen dat ze aan het worstelen waren. Ze waren gewoon niet helemaal zo snel als wij, en nu zijn ze sneller."

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Diskwalificatie voor Williams F1-coureurs na kwalificatie Singapore
Volgend artikel Williams F1-teambaas door het stof na diskwalificatie in Singapore

Beste reacties