Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Audi zet Alpine-reserve Aron in tijdens trainingen in Spanje en Oostenrijk

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Audi zet Alpine-reserve Aron in tijdens trainingen in Spanje en Oostenrijk

Gasly legt 'nepfeestje' uit na verloren podium in GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Gasly legt 'nepfeestje' uit na verloren podium in GP Monaco

Catsburg over Le Mans-rivalen: "Je wil niet het achterste van je tong laten zien"

WEC
24 uur van Le Mans
Catsburg over Le Mans-rivalen: "Je wil niet het achterste van je tong laten zien"

Max Verstappen: "Heb onafgemaakte zaken na uitvalbeurt in GP Monaco"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Max Verstappen: "Heb onafgemaakte zaken na uitvalbeurt in GP Monaco"

The Next Generation: Gabriele Mini

FIA F2
The Next Generation: Gabriele Mini

MotoGP's nieuwe tijdperk: Eén motor per rijder en minder trainingstijd

MotoGP
MotoGP's nieuwe tijdperk: Eén motor per rijder en minder trainingstijd

Herta debuteert voor Cadillac in VT1 Barcelona: "Ben er klaar voor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Herta debuteert voor Cadillac in VT1 Barcelona: "Ben er klaar voor"

Italiaan Fornaroli maakt in Barcelona Formule 1-debuut voor McLaren

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Italiaan Fornaroli maakt in Barcelona Formule 1-debuut voor McLaren
Breaking news

Laffite roept Renault op om Franse rijders te helpen

[img,23550,right,Moet Renault deze Montagny een kans even?]Nu Panis volgend seizoen geen races meer zal rijden, lijkt Frankrijk voor het eerst sinds lang zonder F1-rijder te vallen. Dat mag niet zijn volgens voormalig F1-rijder Jacques Laffite. Hij roept Renault op snel enkele jonge Franse rijders naar de F1 te halen.

"Dit is een dieptepunt", moest televisieverslaggever Laffite toegeven in Monza. "Misschien dat Montagny of Bourdais nog een kans maken bij Minardi of Jordan. Ik hoop dat Renault ons de kans zal geven enkele nieuwe Franse namen in de F1 te brengen, maar ze hebben geld nodig om te starten en dat is heel moeilijk."

Laffite denkt dan ook met weemoed terug aan de tijd dat er nog acht Fransen deelnamen aan het kampioenschap.

"In de jaren tachtig hadden we elke race zeven of acht Franse rijders aan de start staan. Daarna hadden de Italianen het overwicht en nu zijn er niet zoveel meer. Het is niet meer zo makkelijk als 20 of 30 jaar geleden om in de F1 te raken."

Franck Montagny lijkt nu de grootste kanshebber om Panis op te volgen. De Renault-testrijder wordt al een tijdje in verband gebracht met Minardi, maar de Fransman zou niet op financiële steun van Renault moeten rekenen.

Net binnen

Vorig artikel Fisichella verkoos Renault boven Williams
Volgend artikel Ferrari begint goed in Monza

Beste reacties