Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

MotoGP bereikt akkoord over nieuwe Concorde Agreement

MotoGP
MotoGP bereikt akkoord over nieuwe Concorde Agreement

Wolff verklaart Mercedes-blunder achter Russells strafchaos

Formule 1
GP van Monaco
Wolff verklaart Mercedes-blunder achter Russells strafchaos

Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

MotoGP
GP van Hongarije
Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Formule 1
GP van Monaco
Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Formule 1
GP van Monaco
Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

MotoGP
MotoGP vergroot ruimte tussen startrijen vanaf Duitse Grand Prix

Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Ferrari verklaart opmerkelijke strategie Leclerc tijdens GP Monaco

Hadjar furieus ondanks beste kwalificatie sinds Melbourne: "Waardeloos"

Isack Hadjar zat in Canada dicht op Max Verstappen, maar noemde zijn beslissende kwalificatieronde zelf "waardeloos".

Isack Hadjar, Red Bull Racing

Isack Hadjar was ondanks een van zijn beste kwalificaties van het seizoen allerminst tevreden na de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada. De Red Bull-coureur had geen goed woord over voor zijn beslissende ronde in Q3, omdat hij het gevoel had dat er veel meer in zat.

De Fransman kwalificeerde zich als zevende en eindigde op slechts 0.028 seconde van teamgenoot Max Verstappen. Daarmee kwam hij voor het eerst sinds Japan weer echt in de buurt van de viervoudig wereldkampioen in de kwalificatie.

Lees ook:

Toch overheerste teleurstelling.

"Ik reed een waardeloze ronde", zei Hadjar tegen Canal+. "Ik ben erg teleurgesteld, want in Q1 en Q2 deed ik het heel goed, maar in Q3 leverde ik niet."

Die frustratie is begrijpelijk, want in Q2 noteerde Hadjar zelfs de snelste tijd van allemaal – liefst 0.504 seconde sneller dan Verstappen, die toen zichtbaar worstelde.

In Q3 wist Hadjar echter slechts 0.040 seconde van zijn beste Q2-tijd af te halen, waardoor hij terugviel naar de zevende plek. "Ik baal echt, want we hadden een heel goede auto en dit was een mooie kans. Uiteindelijk eindig ik als zevende."

Hadjar benadrukte wel dat het team grote stappen heeft gezet.

"Het team heeft geweldig werk geleverd. We hebben gevonden wat er mis was. Dat is positief, maar vervolgens moet je alles samenbrengen en dat deed ik niet."

Volgens de Fransman pushte hij nét te hard in zijn beslissende ronde. "Ik overdreef het een beetje."

Isack Hadjar, Red Bull Racing

Isack Hadjar, Red Bull Racing

Desondanks zat hij slechts 0.357 seconde van pole-position, zijn kleinste achterstand ooit in de Formule 1. "Daarom ben ik juist teleurgesteld. We hebben goed werk geleverd."

Later, in gesprek met de geschreven pers, klonk Hadjar iets positiever. Zeker na het moeizame weekend in Miami zag hij duidelijke progressie. "Ik voel me veel beter in de auto. Ik word niet meer in elke bocht gesloopt en het voelt weer normaler, meer zoals in de eerste drie races."

Over Miami was hij kort. "Die mag de prullenbak in."

Hadjar was vooral tevreden over de setupwijzigingen die Red Bull doorvoerde tussen vrijdag en de kwalificatie. "We zijn veel dichter bij pole gekomen, dus we doen het goed."

Net binnen

Vorig artikel Teambaas McLaren ziet voordeel Ferrari en Red Bull bij natte GP Canada
Volgend artikel Bortoleto en Hülkenberg wijzen belangrijkste tekortkoming Audi-krachtbron aan

Beste reacties