Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

De "grote reset" die leidde tot George Russells GP-pole in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
De "grote reset" die leidde tot George Russells GP-pole in Barcelona

24 uur van Le Mans, 08.00 uur: Cadillac leidt, Verschoor en Catsburg P1 in eigen klasse

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 08.00 uur: Cadillac leidt, Verschoor en Catsburg P1 in eigen klasse

F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

24 uur van Le Mans, 00.00 uur: Safety car gooit strijd weer helemaal open

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 00.00 uur: Safety car gooit strijd weer helemaal open

F1-update: Verstappen kan kwalificatieresultaat niet verklaren, bandenchaos in Barcelona?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Verstappen kan kwalificatieresultaat niet verklaren, bandenchaos in Barcelona?
Breaking news

Honda verandert strategie rond updates voor McLaren

Honda gaat de strategie voor het ontwikkelen van haar motoren in het restant van dit seizoen veranderen en kiest ervoor enkel nog grote updates te brengen in plaats van kleine verbeteringen te introduceren.

Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32, Fernando Alonso, McLaren MCL32
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32 en Fernando Alonso, McLaren MCL32
Stoffel Vandoorne, McLaren ind e garage met Fernando Alonso, McLaren
Fernando Alonso, McLaren MCL32
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32, met vonken

Na drie seizoenen zullen McLaren en Honda in 2018 niet langer samenwerken. Toro Rosso krijgt volgend seizoen de beschikking over de motoren van de Japanse fabrikant terwijl McLaren juist motoren van Renault krijgt. Om de samenwerking met McLaren te laten slagen, liet Honda in de afgelopen maanden een agressieve strategie zien waarin diverse updates ontwikkeld werden voor Spa en Monza.

Honda wil echter voorkomen dat Fernando Alonso en Vandoorne in de komende races nog meer gridstraffen krijgen en richten zich op grote updates in plaats van een aantal kleinere. “Een van de zaken die we willen veranderen is dat we het aantal updates willen minimaliseren voor de rest van het seizoen, maar dat is omdat we nu maximaal willen presteren”, zei Honda’s Formule 1-teambaas Yusuke Hasegawa. “In het verleden legden we prioriteit bij het verbeteren van de prestaties omdat alles mee zou werken voor volgend jaar, daar hoefden we niet terughoudend mee te zien. Nu we volgend seizoen niet meer met Stoffel en Fernando zullen samenwerken, concentreren we ons liever op het zo goed mogelijk presteren met McLaren. Ik zou liever punten scoren, zo veel mogelijk. Maar als we een grote update kunnen brengen hoeven we niet te wachten en maakt het niet uit als we een gridstraf pakken.”

Honda blijft werken aan de volgende update, maar Hasegawa is niet zeker wanneer deze geïntroduceerd zal worden. “We hebben nog zes races te gaan, dus we kunnen nog een motor inzetten, volgens plan”, zei Hasegawa. “Dat zouden we kunnen doen in Maleisië, Japan of de Verenigde Staten. Vanuit die verwachting proberen we de straf op Suzuka te vermijden en Austin zou op basis van de resultaten van vorig jaar goed voor ons kunnen zijn. Maleisië zou kunnen, maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen.”

Ondertussen heeft Honda de oorzaak van het MGU-K-probleem gevonden waar Vandoorne op Monza last van had. “Het kwam door een serie onderdelen die niet goed waren. Dat hebben we in de fabriek ontdekt”, zei Hasegawa. “De laatste serie was niet goed, dus we zijn teruggegaan naar een eerder type.”

Via F1-verslaggever Lawrence Barretto

Net binnen

Vorig artikel Mercedes: "Vettel nog niet uitgeschakeld voor wereldtitel"
Volgend artikel Verstappen: “Hoop tien jaar lang de Formule 1 te domineren”

Beste reacties