Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

Moto2
Balaton Park
González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

'Na vier rondjes wisten we genoeg': Bono over Antonelli

Formule 1
GP van Monaco
'Na vier rondjes wisten we genoeg': Bono over Antonelli

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

MotoGP
GP van Hongarije
Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"
Breaking news

Honda blijft ‘honderd procent toegewijd’ aan McLaren en Formule 1

Honda blijft zich honderd procent inzetten om van de samenwerking met McLaren een succes te maken, ondanks het feit dat McLaren contact heeft gezocht met Mercedes om te kijken of het team weer met motoren van de Duitse fabrikant kan rijden.

Yusuke Hasegawa, Senior Managing Officer, Honda
Stoffel Vandoorne, McLaren MCL32
Yusuke Hasegawa, Senior Managing Officer, Honda
McLaren MCL32 monkey seat detail
De McLaren MCL32 van Fernando Alonso wordt teruggebracht naar de pits
Fernando Alonso, McLaren MCL32
Fernando Alonso, McLaren MCL32
Fernando Alonso, McLaren MCL32

McLaren en diens motorenpartner Honda hopen komend seizoen een grote stap naar voren te kunnen zetten na samen twee teleurstellende seizoenen in de Formule 1 te hebben beleefd. De wintertests in Barcelona verliepen echter verre van vlekkeloos en resulteerden er zelfs in dat McLaren contact heeft gezocht met Mercedes om te kijken of een terugkeer naar motoren van het Duitse merk een mogelijkheid is.

“Natuurlijk is dit niet de situatie die we voor ogen hadden toen we terugkeerden in de Formule 1”, vertelt Honda-baas Yusuke Hasegawa aan Motorsport.com. “Maar we zijn nog steeds honderd procent toegewijd als het gaat om onze toekomst in de sport en onze relatie met McLaren.”

“We geloven in deze samenwerking, net zoals McLaren dat doet”, vervolgt Hasegawa. “En om vooruit te kunnen gaan is het belangrijk dat we als één team samenwerken. We zullen samen uit deze situatie moeten zien te komen. We moeten allereerst eerlijk en open naar elkaar blijven communiceren en daarnaast de banden tussen Honda en McLaren nog verder zien te versterken, ondanks de problemen waarmee we nu te maken hebben. Wij zien dit niet als een project voor de korte termijn.”

Updates voor Melbourne

Hasegawa zegt dat er al oplossingen gevonden zijn voor de betrouwbaarheidsproblemen waarmee McLaren tijdens de testdagen op het Circuit de Catalunya te maken had. Daarnaast wordt er nog gekeken naar manieren om de ‘driveability’ van de motor te verbeteren en meer vermogen uit de krachtbron te halen voor de eerste race van het seizoen, die volgende week in Australië plaatsvindt.

“De problemen die we in Barcelona hadden, hebben ertoe geleid dat we minder tijd op de baan konden doorbrengen en hebben meer druk gelegd op onze voorbereidingen op het seizoen. Maar we hebben nog altijd wel een gigantische hoeveelheid data weten te vergaren, net als McLaren”, aldus Hasegawa. “Het is ook niet zo dat we met heel veel verschillende problemen te maken hebben, ondanks dat dit voor de buitenwereld misschien wel zo leek. We hebben in Barcelona al enkele maatregelen kunnen nemen die effectief bleken gedurende de tweede test.”

“Wat betreft de prestaties is er nog wel wat ruimte voor vooruitgang bij de mapping, waardoor we in Melbourne een betere ‘driveability’ kunnen hebben", klinkt het zelfverzekerd. "Tegelijkertijd blijven we eraan werken om meer vermogen uit de power unit te krijgen.”

Met medewerking van onze Formule 1-reporter Ben Anderson

Net binnen

Vorig artikel Magnussen: "Dallara-chassis Haas net zo goed als Renault of McLaren"
Volgend artikel Onthuld: Deze innovatie moet Mercedes helpen bij de starts in 2017

Beste reacties