Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Nyck de Vries na historische Le Mans-zege: "Ik dacht dat we kansloos waren"

WEC
24 uur van Le Mans
Nyck de Vries na historische Le Mans-zege: "Ik dacht dat we kansloos waren"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Formule 1
F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Hoe clash in Canada Norris juist geholpen heeft volgens McLaren

De clash tussen Lando Norris en Oscar Piastri in Canada heeft Norris volgens McLaren-CEO Zak Brown juist geholpen bij het hervinden van zijn vertrouwen.

Lando Norris, McLaren

Foto: Glenn Dunbar / Motorsport Images

De Grand Prix van Canada was een dieptepunt voor McLaren en Lando Norris, aangezien hij in de slotfase van de race in contact kwam met teamgenoot Oscar Piastri en uitviel. Op die manier liep Norris een grote achterstand op, maar die heeft hij sindsdien verkleind door de Grand Prix van Oostenrijk en Grand Prix van Groot-Brittannië te winnen. McLaren-CEO Zak Brown gaf eerder al aan dat een clash tussen de teamgenoten onvermijdelijk was, maar hij ziet nu ook hoe dat moment Norris juist geholpen heeft. 

"Achteraf gezien was Montreal eigenlijk een fijn moment voor ons allemaal", stelt Brown in gesprek met Sky Sports F1. "Het haalde de spanning een beetje weg, het was achter de rug, en iedereen had het erover. Ik heb het gevoel dat het ieders vertrouwen en comfort heeft vergroot: het is gebeurd, het was een fout. We zullen in de nabije toekomst nog andere incidenten zien, maar dat zullen racefouten zijn – en racefouten gebeuren nu eenmaal."

Brown weet ook maar al te goed dat er nog slechts acht punten verschil zit tussen zijn twee coureurs en dat de titelstrijd ook tussen hen lijkt te gaan. Het is dan ook de vraag of Norris en Piastri de resterende twaalf races zonder onderlinge incidenten kunnen uitrijden, al benadrukt Brown dat beide coureurs eerlijk behandeld zullen worden en dat zij het dus vooral zelf moeten uitvechten. "We blijven gewoon doen wat we doen", zegt Brown. "We behandelen ze gelijk, eerlijk, transparant en met goede communicatie. En als we het gat kunnen blijven vergroten, dan willen we dat het uiteindelijk aan henzelf is wie het kampioenschap wint – en moge de beste winnen. Ze zijn allebei hele nette coureurs, dus het mooie is dat je niet het gevoel hebt dat de één de ander van de baan zal duwen. Ze gaan hard vechten. Natuurlijk zullen er onderweg fouten gebeuren. Maar ik denk dat het een episch gevecht wordt tot de laatste race."

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Marko ziet halverwege F1-seizoen nog maar twee titelkandidaten
Volgend artikel Giovinazzi verlengt contract bij Ferrari met rol in WEC en F1

Beste reacties