Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Bottas niet verrast door zege Hamilton: "Schrijf hem nooit af"

Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

MotoGP
Pirelli probeert geen ‘Márquez-band’ te ontwikkelen voor MotoGP 2027

Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Winnaars en verliezers van een spannende F1 Grand Prix van Barcelona

Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Formule 1
GP van Monaco
Ook Mercedes wil Monaco-resultaat aanvechten: Right of review na straf Russell

Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff over Hamiltons revival: "Misschien helpt de nieuwe vriendin"

Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vijf conclusies na een turbulente GP van Barcelona-Catalonië

F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1-update: Het verhaal achter Hamiltons Ferrari-zege, Red Bull bevestigt volgende upgrade

Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris luidt alarmklok: "Ferrari zou iedereen vernederen"
Breaking news

Hartley sterker geworden door geruchten over toekomst

In het voorjaar deden er geruchten de ronde dat Brendon Hartley zijn stoeltje bij Toro Rosso in de loop van het seizoen zou kunnen verliezen. Deze situatie heeft de Nieuw-Zeelander, die inmiddels de bevestiging heeft gekregen dat hij het jaar sowieso afmaakt als racecoureur bij de equipe uit Faenza, naar eigen zeggen alleen maar sterker gemaakt.

Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso

“Ik voel me nu veel sterker dan in het begin van het seizoen, ik ben zelfverzekerder”, zegt Hartley tegen Motorsport.com. “Dat ik na drie of vier races al moeilijke vragen moest beantwoorden en dat er veel geruchten waren, was een verrassing voor me. Het was echter wel positief, want het heeft ertoe geleid dat ik mijn instelling heb veranderd. Ik leg mijn focus nu op de juiste zaken. Ik was ook blij dat ik mezelf kon bewijzen terwijl ik onder grote druk stond. Dat was een bepalend moment voor me. Ik stond onder zoveel druk. Het heeft ertoe geleid dat ik naar mijn aanpak heb gekeken en hoe ik mijn tijd en mentale energie besteed.”

Hartley focust zich nu meer op zichzelf. “Niet dat ik me zorgen maakte over wat men over mij zei, al ben je je daar tot op zekere hoogte altijd wel van bewust. Ik heb het gevoel dat ik me nu veel meer op mezelf focus. Daardoor voel ik me veel beter”, vervolgt de tweevoudig WEC-kampioen. Op de vraag of hij zich aan het begin van het jaar gesteund voelde door Red Bull, antwoordt hij: “Ik voel me een gewaardeerd lid van Toro Rosso. Vanuit het management waren er speculaties en druk, wat zo vroeg in het jaar als een verrassing voor mij kwam. Maar ik heb een goed gevoel, ik focus me op de juiste dingen. Iedereen is positief over hetgeen ik samen met het team doe.”

Toro Rosso heeft nog geen coureurs vastgelegd voor volgend seizoen. Aangezien de opties gering zijn, bestaat de kans dat Hartley nog een jaar voor het juniorteam van Red Bull mag uitkomen. Zelf wil hij daar niet te veel aan denken. “Het heeft geen zin om mentale energie te verspillen door te ver vooruit te kijken”, besluit hij.

Met medewerking van Scott Mitchell

Net binnen

Vorig artikel Tussenrapport: Toro Rosso doet het prima met Honda
Volgend artikel Da Costa over gemiste F1-kans: Toro Rosso koos voor Hartley vanwege geld

Beste reacties