Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona

Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Alonso hard voor Aston Martin en Honda: "We hebben slechtste auto en motor"

Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Twee verborgen factoren die "een groot effect" op F1 Grand Prix van Barcelona hebben

24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 11.00 uur: Drie Nederlanders aan de leiding tijdens safety car-fase

Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Norris tempert verwachtingen: "Ferrari nog buiten bereik"

De "grote reset" die leidde tot George Russells GP-pole in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
De "grote reset" die leidde tot George Russells GP-pole in Barcelona

24 uur van Le Mans, 08.00 uur: Cadillac leidt, Verschoor en Catsburg P1 in eigen klasse

WEC
24 uur van Le Mans
24 uur van Le Mans, 08.00 uur: Cadillac leidt, Verschoor en Catsburg P1 in eigen klasse

F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona 2026: Hoe laat begint de race vandaag?
Breaking news

Hamilton over lof Ferrari: "Eerste compliment in 13 jaar"

Lewis Hamilton is Ferrari-teambaas Mattia Binotto dankbaar voor de mooie woorden in de media, maar wuift geruchten over een overstap in 2021 weg na een "eerste compliment in 13 jaar."

Pole sitter Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10

Lewis Hamilton is een van de toprijders wiens contract na het seizoen 2020 afloopt. Binotto werd in Abu Dhabi gevraagd of Hamilton een optie zou kunnen zijn voor de Scuderia in 2021. Binotto stelde dat "Lewis een buitengewoon goede coureur is, een fantastische coureur eigenlijk. Dat hij vanaf 2021 beschikbaar is, kan ons alleen maar vrolijk stemmen." Ondertussen denken de Italiaanse media te weten dat Hamilton dit jaar al twee keer heeft samengezeten met Ferrari-voorzitter John Elkann.

Hamilton apprecieert de woorden van Mattia Binotto, maar daar blijft het voorlopig ook bij. "Het is de eerste keer dat ik dat gehoord heb", reageerde hij. "Dat is het eerste compliment van Ferrari dat ik in dertien jaar heb gekregen. Ik denk niet dat het veel betekent, maar het is aardig. Ik ben er dankbaar om. Of het tijdverspilling is? Nee het is nooit tijdverspilling om aardig tegen iemand te zijn. Het is een team dat ik altijd heb geapprecieerd. Het is dus niet slecht om waardering te krijgen."

Hamilton wil nog niet vooruitkijken naar 2021 en een nieuw contract. "Daar ben ik eerlijk gezegd nu niet mee bezig. Wie weet wat de rijdersmarkt volgend jaar gaat doen. Ferrari heeft al twee geweldige rijders. Ik werk met een ongelooflijke groep mensen en ik ben het hen verschuldigd om hen mijn energie honderd procent te geven. Ik heb nog steeds een contract en de onderhandelingen zijn nog niet begonnen. Het is raar als je dat al meer dan een jaar op voorhand moet doen en het niet aan het eind kan, maar goed. Zo gaat het nu eenmaal."

Lees ook:

Net binnen

Vorig artikel Verstappen van plan alles te geven in laatste F1-race van 2019
Volgend artikel Live: Wie wint de laatste F1-race van 2019 in Abu Dhabi?

Beste reacties