Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

De nieuwe aanpak van Marc Márquez na zijn schouderblessure

MotoGP
GP van Hongarije
De nieuwe aanpak van Marc Márquez na zijn schouderblessure

Wolff: "Als Hamilton leidt na de start, wordt het lastig"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Wolff: "Als Hamilton leidt na de start, wordt het lastig"

Foto's: De zaterdag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zaterdag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Verstappen verrast zichzelf: "P5 beter dan verwacht"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen verrast zichzelf: "P5 beter dan verwacht"

Russell over ijzersterke pole in Barcelona: "Ik voel me weer mezelf"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell over ijzersterke pole in Barcelona: "Ik voel me weer mezelf"

Leclerc na crash: "Ik schaam me, het moet zwaar zijn om mij te steunen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc na crash: "Ik schaam me, het moet zwaar zijn om mij te steunen"

De startopstelling voor de Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
De startopstelling voor de Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Uitslag: Kwalificatie Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Kwalificatie Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Steiner snapt niets van Hamilton: “Houding van opgeven”

Günther Steiner snapt niets van de uitspraken die Lewis Hamilton over zichzelf deed gedurende het Grand Prix-weekend in Hongarije.

Lewis Hamilton, Ferrari

Foto: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images

“Ik ben nutteloos. Totaal nutteloos”, zei Lewis Hamilton zaterdag op de Hungaroring, nadat hij in de kwalificatie op P12 was blijven steken, terwijl zijn teamgenoot Charles Leclerc de pole-position had veroverd. De zevenvoudig wereldkampioen voegde eraan toe dat Ferrari ‘misschien maar de rijder moest vervangen’.

Günther Steiner hoorde de woorden van Hamilton met verbazing aan. “Hoe kan je als zevenvoudig wereldkampioen zeggen dat je nutteloos bent?”, vraagt de voormalig Haas F1-teambaas zich hardop af in The Red Flags Podcast. “Het gaat mij niet om zijn prestaties, daar wil ik het niet over hebben. Het gaat erom dat hij het moeilijk heeft.”

“Maar op een bepaald moment in ons leven hebben we het allemaal wel even zwaar. Ik heb het ook nog steeds moeilijk, altijd. Maar zeggen dat je nutteloos bent, vind ik de verkeerde houding. Voor mij is dat de houding van opgeven”, is Steiner kritisch op Hamilton. “Het is een houding waarmee je wil dat mensen medelijden met je hebben. Maar als ik zeven keer wereldkampioen was geworden, zou ik genoeg zelfvertrouwen hebben om te weten dat ik niet nutteloos ben. Dan moet je gewoon harder werken en je mojo terugvinden.”

Steiner vindt het ongeloofwaardig dat Hamilton zichzelf als ‘nutteloos’ ziet. “Want een paar weken geleden zat je nog met de engineers om tafel om hen te vertellen wat ze moesten doen”, legt hij uit. “En nu zeg je: ‘ik ben nutteloos’? Focus je gewoon op waar je goed in bent – autoracen. Want hij is goed, hij is een zevenvoudig wereldkampioen.”

Lees ook:

Net binnen

Vorig artikel Analyse: De vijf grootste verliezers van het Formule 1-seizoen tot nu toe
Volgend artikel Waarom heeft Red Bull Max Verstappen de Racing Bulls (nog) niet laten testen?

Beste reacties