Steiner snapt niets van Hamilton: “Houding van opgeven”
Günther Steiner snapt niets van de uitspraken die Lewis Hamilton over zichzelf deed gedurende het Grand Prix-weekend in Hongarije.
Foto: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images
“Ik ben nutteloos. Totaal nutteloos”, zei Lewis Hamilton zaterdag op de Hungaroring, nadat hij in de kwalificatie op P12 was blijven steken, terwijl zijn teamgenoot Charles Leclerc de pole-position had veroverd. De zevenvoudig wereldkampioen voegde eraan toe dat Ferrari ‘misschien maar de rijder moest vervangen’.
Günther Steiner hoorde de woorden van Hamilton met verbazing aan. “Hoe kan je als zevenvoudig wereldkampioen zeggen dat je nutteloos bent?”, vraagt de voormalig Haas F1-teambaas zich hardop af in The Red Flags Podcast. “Het gaat mij niet om zijn prestaties, daar wil ik het niet over hebben. Het gaat erom dat hij het moeilijk heeft.”
“Maar op een bepaald moment in ons leven hebben we het allemaal wel even zwaar. Ik heb het ook nog steeds moeilijk, altijd. Maar zeggen dat je nutteloos bent, vind ik de verkeerde houding. Voor mij is dat de houding van opgeven”, is Steiner kritisch op Hamilton. “Het is een houding waarmee je wil dat mensen medelijden met je hebben. Maar als ik zeven keer wereldkampioen was geworden, zou ik genoeg zelfvertrouwen hebben om te weten dat ik niet nutteloos ben. Dan moet je gewoon harder werken en je mojo terugvinden.”
Steiner vindt het ongeloofwaardig dat Hamilton zichzelf als ‘nutteloos’ ziet. “Want een paar weken geleden zat je nog met de engineers om tafel om hen te vertellen wat ze moesten doen”, legt hij uit. “En nu zeg je: ‘ik ben nutteloos’? Focus je gewoon op waar je goed in bent – autoracen. Want hij is goed, hij is een zevenvoudig wereldkampioen.”
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties