Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Steiner: Deel Ferrari-personeel zal spijt voelen van komst Hamilton

Voormalig Haas-teambaas Günther Steiner stelt dat sommige mensen bij Ferrari spijt hebben van het vervangen van Carlos Sainz door zevenvoudig kampioen Lewis Hamilton.

Günther Steiner, Miami Grand Prix-ambassadeur

Foto: Andy Hone / Motorsport Images

Ferrari maakte begin 2024 al duidelijk aan Carlos Sainz dat hij op zoek moest naar een nieuwe werkgever voor 2025, aangezien hij plaats moest maken voor de komst van Lewis Hamilton. Het merkwaardige aan die wissel is dat Sainz - die bij Williams aan de slag ging - eerder op het F1-podium is komen te staan bij een Grand Prix dan het geval is bij Hamilton. Voormalig Haas F1-teambaas Günther Steiner, tegenwoordig vooral actief als analist in de F1-paddock, stelt in The Red Flags Podcast dan ook dat men bij Ferrari toch wat spijt zal voelen van het afscheid van Sainz.

"Ik denk dat sommige mensen in het team dat wel hebben", antwoordt Steiner, gevraagd of hij vermoedt dat het personeel spijt heeft van die switch. "Ik denk dat het management uiteraard geen spijt kan hebben, omdat je dan zou toegeven dat je iets verkeerd hebt gedaan - en dat kun je niet doen. Maar ik ben er zeker van dat sommige mensen daar spijt hebben, omdat Ferrari als achtste en negende eindigde in Baku. Sainz, nu bij Williams, eindigde als derde, dus ik denk dat de persoon die zich het beste voelt over alles, Carlos Sainz is."

Later in de aflevering voegt hij toe: "Ik bedoel, Carlos deed het goed. Ze zouden geen inmenging van buitenaf hebben gehad door Lewis die niet presteerde, zodat het team zich kon concentreren op racen, dingen verbeteren, in plaats van altijd proberen uit te zoeken waarom Lewis niet van de auto houdt. Ze hadden een bekende factor met Carlos, hij kon leveren. Lewis is uiteraard een goede coureur, ik respecteer Lewis, maar op dit moment, met de onrust die hij in en rond het team brengt, is het dan een waardevolle investering? Misschien niet. Ook het bedrag dat geïnvesteerd wordt... Ik ben er vrij zeker van dat dat veel hoger is met Lewis dan met Carlos."

Hoewel Hamilton de Chinese sprintrace met Ferrari won, heeft hij nog geen Grand Prix-podium behaald met de Scuderia. Zijn beste resultaten dit seizoen tot nu toe waren een vierde plaats bij de Grands Prix van Emilia-Romagna, Oostenrijk en Groot-Brittannië.

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Nürburgring-specialist prijst Max Verstappen na GT3-zege in NLS9
Volgend artikel Sauber ziet in kwalificatievorm Hülkenberg 'geen fundamenteel probleem'

Beste reacties